|
zaaritha
22-02-2004, 00:54
Någon som tittade på deltävlingen av uttagningen till Eurovision Song Contest ? ( Svenska, förstås ). Jag tycker Petra Nielsens bidrag var häftigt! Kul, annorlunda..... Annars låter det mesta likadant i en " kärrings " öron. ( 54 år i maj. )
Va´tyckte ni, som tittade ? (Måste väl vart nå´n mer än jag ? ) M-B
Eva Swahn
22-02-2004, 02:30
Jodå, kära medsyster. Jag har tittat på detta spektakel sen Alice Babs neg med huvudet på sne i folkdräkt (?). Och alltid tyckt att det är lika roligt. Att det var 30 år sedan Abba vann, fick mig att hicka. Jag minns det som igår... eller... i förrgår.
Petra Nielsen är ju en fantastisk artist och jag tror hon vann mycket på sitt proffsiga sätt. Outstanding. Den duktiga Sara Löv...såg ut som en påse nötter i jämförelse. Och jag är glad att den fåniga marinmarschen med Nina och Kim inte gick vidare. Min favvis var melodin Karl Martindahl framförde.
Om hon vinner den svenska uttagningen kan schlagerfestivalen samtidigt bli en landskamp i tango, eftersom Finland redan utsett sitt bidrag - också det en tango av samma moderna snitt. Faktum är att båda bidragen låter väldigt lika, så det skulle vara kul. Micke
Här en till Petra-fan, hon var i klass för sig! Jag har också tittat på schlager sedan "urminnes tider" mest för att det är en roligt underhållning, inte så mycket för själva visornas skull. Jag gillar mer klassiskt men tittar på annat också när tillfälle ges.
Petra Nielsen var min favorit! Så Finland har också en liknande tango, var det lika bra? Eller var vårt bidrag bättre?
Bättre eller sämre? Hmmm, svaret på den frågan sitter i varje lyssnares öron, så den ids jag inte besvara. Däremot tycker jag att Petra hade en bättre show (inte helt oväsentligt i dessa sammanhang nu för tiden...), medan Jari definitivt har bättre röst.
Micke
kryddan
22-02-2004, 19:53
... jag gillade också Karl Martindahl... enda låten jag har kvar i huvudet så här dagen efter.
Det där missade jag totalt,är inte såå interesserat av schlagerfestivalen,men ibland tittar jag.Jag tycker bättre om klassisk musik. Renate
*Felix matte*
28-02-2004, 22:22
Fredrik Kempe som tillhör mina favoriter fanns med i dagens uttagning... men jag måste erkänna ... låten var inte en schlager... mer åt opera- el. operettstuket... inte en schlagerlåt! Fame var tippad vinnare och så blev det också. Överhuvudtaget tycker jag att de flesta låtarna inte tillhör kategorin "Schlager" Måste erkänna att det ikväll var första gången på många år som jag såg Eurovisionuttagningen så kanske har jag missat vad som är "gångbart"
vickeva
29-02-2004, 00:11
CITAT (Felix matte @ 28-02-2004, 22:22) Överhuvudtaget tycker jag att de flesta låtarna inte tillhör kategorin "Schlager" Ordet schlager är ju faktiskt tyskans ord för engelskans "hit", så allt som "slår" får väl räknas som sclager... Annars kan jag säga att jag så gott som alltid tittar på festivalen, mest för att hålla med alla om att det är uruselt, men ändå bra på något sätt. Och visst är konkurrensen bätte nu än för några år sedan? Apropå dagens tävling tycker jag att Fame var riktigt bra,där var liksom lite rockdrag i bakgrunden... Låten de vann med förra året var urusel tycker jag, men denna var ok. E-types låt som alla hans andra låtar... kan inte höra skillnad (kan vara ok i en låt, men inte alltid...)
 Missade den tävlingen med,var på 50 årskalas som var trevligt på alla sätt. Renate
birgitek
29-02-2004, 14:45
Mina favoriter sä här långt är Karl Martindahl, Petra Nielsen och Fredrik Kempe, övr. var ganska slätstruket tycker jag. Birgit Ek
*Felix matte*
06-03-2004, 21:43
Mina favoriter... Hanson, Carson & Malmkvist och Sandra Dahlberg kom till final
*Felix matte*
13-03-2004, 21:49
vickeva
13-03-2004, 23:10
CITAT (Felix matte @ 13-03-2004, 21:49) Jag tyckte att Lena Ph:s låt var rätt bra, fast det var ju så erbarmligt dåligt ljud... och så gillade jag Andres låt också, allt latinamerikanskt faller jag lätt för...
Eva Swahn
13-03-2004, 23:28
Jag tyckte också att att Andres Esteche var bra. Tycker om att det är "underhållning" mer än bara att nån står och sjunger rakt upp och ner. Sen tyckte jag att After Darks låt var bra. Schlager i detta forum som denna tävling består av ska vara glitter och trams. Det ska vara hög bögfaktor. Ju fler fjollor desto bättre!
vickeva
14-03-2004, 01:37
CITAT (Eva Swahn @ 13-03-2004, 23:28) hög bögfaktor. Ju fler fjollor desto bättre! Underbar summering... hög bögfaktor... ju fler fjollor... precis så är det.. faktum är att melodifestivalen höll på att tappa helt för några år sedan, och ärligt talat tror jag att det är gaykulturen som lyft tillställningen till vad den är idag..
birgitek
14-03-2004, 08:28
Tycker att Lena PH var i särklass bäst av samtliga bidrag, god tvåa Petra Nielsen sen Karl Martindahl Birgit Ek
*Felix matte*
14-03-2004, 19:35
Andres Esteche gick till final Jätteduktig artist som tillhört minaa absoluta favoriter sedan jag såg han i Fame Factory Ang. bögfaktor... jag förstår inte varför man drar upp människors sexuella läggning. Om man är duktig artist eller inte , det har väl inte att göra med om man är bög eller inte. Säkert har det i delfinalerna funnits också hetero och bisexuella men ingen skulle komma på tanken att dra in deras sexualitet i recensionerna.
vickeva
14-03-2004, 19:46
CITAT (Felix matte @ 14-03-2004, 19:35) Andres Esteche gick till final Jätteduktig artist som tillhört minaa absoluta favoriter sedan jag såg han i Fame Factory Ang. bögfaktor... jag förstår inte varför man drar upp människors sexuella läggning. Om man är duktig artist eller inte , det har väl inte att göra med om man är bög eller inte. Säkert har det i delfinalerna funnits också hetero och bisexuella men ingen skulle komma på tanken att dra in deras sexualitet i recensionerna. Vi pratade precis om det, men visst är det så att det på många sätt har blivit den viktigaste tillhörigheten... hörde du inte när Esteche skojade med Grynet, då var det ett skämt om att hon var årets hetero... Jag tycker inte heller att det spelar så stor roll, men kanske är det så att i denna "övergångsperiod" mellan att ingen tycker att det är ok, och att ingen tänker på det, så hamnar man nog lätt i en situation där man sätter den sexuella tillhörigheten främst..
Maria i Helsingborg
14-03-2004, 20:45
Jag missade aldrig melodifestivalen förr då jag tyckte att det ofta både var underhållande och hade bra bidrag. Nu har jag gett upp detta uuuutdragna dokussåpa-stil-jippo där de trycker in så många "artister" de bara kan i ett enda syfte - att tjäna pengar. MEN jag såg bidragen, nu ikväll, som ska vara med i finalen. Lena Ph och Shirley......Temple? är även de mina favoriter, även om jag inte hörde hela låtarna. 3 trallande jäntor var ett besynnerligt bidrag och visst var det Mona Seilitz som sjöng med Christer L!?  E-tajp minns jag inget av....... Fränaste uttalandet kom från en av mina patienter häromveckan; "Tänk att Monika Nielsen fått en sådan vulgär dotter"  Ja, smaken är som baken...... och jag hoppas att Glenn ente e för lissen - det är ju VÅR himma!
*Felix matte*
14-03-2004, 22:41
CITAT (vickeva @ 14-03-2004, 19:46) CITAT (Felix matte @ 14-03-2004, 19:35) Andres Esteche gick till final  :D :D Jätteduktig artist som tillhört minaa absoluta favoriter sedan jag såg han i Fame Factory Ang. bögfaktor... jag förstår inte varför man drar upp människors sexuella läggning. Om man är duktig artist eller inte , det har väl inte att göra med om man är bög eller inte. Säkert har det i delfinalerna funnits också hetero och bisexuella men ingen skulle komma på tanken att dra in deras sexualitet i recensionerna. Vi pratade precis om det, men visst är det så att det på många sätt har blivit den viktigaste tillhörigheten... hörde du inte när Esteche skojade med Grynet, då var det ett skämt om att hon var årets hetero... Jag tycker inte heller att det spelar så stor roll, men kanske är det så att i denna "övergångsperiod" mellan att ingen tycker att det är ok, och att ingen tänker på det, så hamnar man nog lätt i en situation där man sätter den sexuella tillhörigheten främst.. Måste erkänna att jag inte sett progr. ikväll och inte då hört vad Andres sa till Grynet. Men oavsett det så tycker jag att bögtjatet börjar bli lite väl tjatigt.
Fialotta
14-03-2004, 23:03
CITAT (Maria i Helsingborg @ 14-03-2004, 20:45) Jag missade aldrig melodifestivalen förr då jag tyckte att det ofta både var underhållande och hade bra bidrag. Nu har jag gett upp detta uuuutdragna dokussåpa-stil-jippo där de trycker in så många "artister" de bara kan i ett enda syfte - att tjäna pengar. MEN jag såg bidragen, nu ikväll, som ska vara med i finalen. Lena Ph och Shirley......Temple? är även de mina favoriter, även om jag inte hörde hela låtarna. 3 trallande jäntor var ett besynnerligt bidrag och visst var det Mona Seilitz som sjöng med Christer L!?  E-tajp minns jag inget av....... Fränaste uttalandet kom från en av mina patienter häromveckan; "Tänk att Monika Nielsen fått en sådan vulgär dotter"  Ja, smaken är som baken...... och jag hoppas att Glenn ente e för lissen - det är ju VÅR himma!  Du är ju för rolig...Mona såg inte jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|