Full version: klematis pink fantasy
rosor2
Har en klematis Pink Fantasy 200-250 cm storblommig ska jag klippa bort dom vissna blommorna och samt beskära den i gen ner efter att det blommat? Och jag vill gärna skaffa en till klematis fast i annan färg men samma storlek och skötsel sätt vilka sorter kan ni rekommendera mig?
Finn Klematis
Hej!

Jag har inte förstått Din fråga. Är det en nyplanterad klematis,
eller är den något år gammal? Är klematisen klematisen nyplanterad,
skall Du klippa den ca.50 cm över marken när den blir 1 m. Är det en
etablerad klematis skall den klippas 20 cm över marken, sen höst
eller tidig vår. Den tillhör klippgrupp 3.
Andra klematis ur klippgrupp 3, som blir lika höga.
Blekitny Aniol(Blue Angel) ljusblå,, Comtesse de Bouchard rosa,
Hagely Hybrid rosa,Minister lavendelblå,Rouge Kardinal röd, Teksa
lavendelblå med vita fräknar och Valge Daam vit.

Finn
rosor2
den köpte jag förra året klematisen och klippte i våras bort det som var visset på den

vill gärna veta hur man bäst sköter den så att man inte gör fel det är min första klematis och jag är så glad över den att jag vill inte skada den samt få en till som passar bredvid den och samma skötsel sätt
rosor2
åååå den där minister såg helt bedårande ut! aaah stackars trädgårdshandelns affären jag kommer o jaga dom med blåslampa efter den klematisen!
rosor2
antingen minister eller comtesse de bouchard men nu har jag i alla fall ledtråd vad jag ska leta efter tack för hjälpen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon