Full version: Kanelrhododenron
Iren
Var på Botan Göteborg idag och såg, bland allt fantastiskt, en Kanelrhod. Tycker den var så fin! Nu undrar jag om någon här på forumet har testat den och vet hur den fungerar i den "hårda" verkligheten... Har zon 3 själv.

Tack på förhand hälsar Irene[attachment=61082:blommor_2011_133.jpg]
Gunilla T
Japp, jag har den i trädgården om det är Rh. Bureavii du menar. Den brukar kallas för Kanelrhododendron pga det bruna indumentet. Det är en alldeles underbart vacker rhododendron i form och färg. Den har inte blommat hos mig men det behövs eg. inte eftersom växten är så fin i sig.

Denna vinter har tagit hårt på många av mina rhododendron men Bureavii har inte en endaste liten vinterskada. Dock står den i ganska skyddad skogsmiljö med mycket sten runtomkring. Jag odlar i zon 2 - 3.
Iren
Okej och tack så mycket för info! Ja det var ju Bureavii jag menade, men inte kom ihåg blush.gif Ja jag såg ju inte den med blommor idag men så fin den var!!! Läckert med de ludna undersidorna och kontrasten med årsskotten. Kommer på listan då, över vill ha...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon