Carl
Här skulle inte jag köra iaf

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11052...vagen/index.xml
Aqvakul
Nej, fy fan... sick.gif
malcolm
En mörk och regnig kväll där och man har gjort sitt här i livet. fear.gif
merlin68
Herregud -fear-.gif
Huggorm
Det var inte illa att Pakistan kunde hitta utrymme i sin kärnvapentyngda budget för att bygga en tunnel. Hoppas slantarna räcker för att rusta upp resten av vägen också. Sedan kommer ju vägen fortsätta vara livsfarlig så länge de låter oerfarna 14-åringar köra lastbil och chaufförerna knarkar slap.gif
Carl

Bilade i Algeriet på 70 talet. Då lärde man sig att vägskyltar har olika betydelse i olika länder. Väg skylten guppig väg i Sverige betyder att man kan köra 100Km/t utan problem. Men inte i Algeriet. Där betyder det att guppen kan runt 2 meter. Skylten Varning för skarp kurva betydde att bilens svängradie inte klarade kurvan utan man fick ta hjälp av backen. Då kam ni tänka er vad skylten vägarbete betydde.

Sen när man kom hem till Sverige igen och såg skylten Varning skyltarna så tvärnitade man. Tog lång tid att få in i huvudet de nya referenserna.
Skruttis
När vi var strax utanför Zakynthos (Grekland) för ett antal år sedan så såg vi skylten som här betyder "Varning för slirig väg".
Jo nog var vägen slirig alltid. Den var avgrävd, tvärs över. crazy.gif
Gossen Ruda
Läste ett resereferat från Albanien och övriga Balkan. För att företa en omkörning räckte det med att gick, dvs att rent fysiskt komma om bilen framför. Petitesser som skymda kurvor och mötande trafik var inget att bry sig om.
Gunilla T
Jag har åkt buss i Albanien på 80 - talet - då när Enver Hodga regerade. Fanns inte många bussar i hela landet och resenärerna fick dela plats med getter och får - och vägarna ohmy.gif

glad att jag överlevde...
omk
Citat från artikeln "... de 24 milen avverkas på 4 DAGAR ..." !!!!
sweatingbullets.gif fear.gif
Huggorm
CITAT (omk @ 31-05-2011, 20:07) *
Citat från artikeln "... de 24 milen avverkas på 4 DAGAR ..." !!!!
sweatingbullets.gif fear.gif

Genomsnittshastighet 60km/dag rolleyes.gif
omk
CITAT (Huggorm @ 31-05-2011, 20:18) *
Genomsnittshastighet 60km/dag rolleyes.gif

60 ??? Snarare 10 eller nåt om det är 8 timmars arbetsdag ...
Gossen Ruda
CITAT (omk @ 31-05-2011, 21:48) *
60 ??? Snarare 10 eller nåt om det är 8 timmars arbetsdag ...

Per DAG. rolleyes.gif
Carl
Hur har ni med mattematiken!

24mil på 4 dagar är 60km/dag. Kör man 8 timmar per dag så blir det 7.5km/t i snitt.
Aqvakul
Bra att de kör lugnt iaf.. crazy.gif

andersen
En annan farlig väg. farlig väg
omk
CITAT (Gossen Ruda @ 31-05-2011, 22:45) *
Per DAG. rolleyes.gif

flirting.gif Läste km/TIMMA ...

CITAT (Carl @ 01-06-2011, 07:58) *
Hur har ni med mattematiken!

24mil på 4 dagar är 60km/dag. Kör man 8 timmar per dag så blir det 7.5km/t i snitt.

Okej, de kanske kan gasa lite och köra 10 km/timman på NÅN sträcka ?? naughty.gif
Ralf
Verkar ju pedagogiskt bra o ge lillbrorsan örfilar när han övningskör biggrin.gif
Huggorm
Jag tror inte man kan räkna med åttatimmars arbetsdagar i Pakistan, så medelhastigheten under färd blir ännu lägre
Motti
Tyvär har jag inte möjlighet att länka till den länken .(Men jag trodde Trollstigen i Norge var bland de läskigaste att åka confused.gif inga räcken branta stup och getter och får på vägen mm;)
Wilmer
Trollstigen hade räcken när jag var där i allafall, för tre? år sedan var det nog.. Vackert var det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon