Vinberga
30-05-2011, 18:24
Vill bara varna alla för att köpa produkter från företaget AB Soveco International. Jag köpte en sk Mole Stop av dem för närmare 1400 kronor. Apparaten är till för att skrämma bort sork och visade sig vara en enkel konstruktion trots priset. Trots att jag följde instuktionerna till punkt och pricka så visade den sig inte fungera den överhuvudtaget, den var stendöd. Jag fick skicka tillbaka den och betala ytterligare 60 kronor till i frakt. Nu vill dom ta betalt för en "undersökning" av apparaten samt att emballget skadats. Sammanlagt cirka 300 kronor förlorar jag på detta. Företaget är inte seriöst. En liten varning alltså, till er som funderar på produkten!
smuleborg
30-05-2011, 21:00
Tråkigt. Jag har flaggat här tidigare (och skrivit direkt till adm) för ett forum (eller vad det heter, fast tråd) för av oss konsumenters bedömning av trädgårdsrelaterade varor/tjänster. Det finns här många erfarenheter av oseriösa nätförsäljare av växter o.s.v. Lobba för det du också! Tillsammans gör vi skillnad.
Anna-Karin Lundberg
02-06-2011, 07:23
Ajdå! Jag har köpt två såna skrämmor från det företaget och har varit nöjd, men så har jag ju inte försökt reklamera något heller! Först när man får problem så visas vad företagen går för, eller hur? Dock tror jag faktiskt att skrämmorna fungerar! Jag är inte säker, för jag ser inte så tydligt hur de gräver under sommaren, då de är under jorden. I vintras underminerade de, länsade på blomlökar och åt upp rötterna på många buskar.
Jag köpte de dyra skrämmorna eftersom de lovade att man fick skicka tillbaks dem om man inte var nöjd. Jag har kvittot kvar, öven ytterkartongen, fastän det inte framgick att den måste sparas.
Har de sålt en sak som är trasig, alltså stendöd, så ska de ju bara ersätta den med en ny!
Vinberga
07-06-2011, 12:30
Det vore ju väldigt bra med ett sån avdelning här på Odla.nu, men jag skulle tro att det möts med tveksamhet från ägarna eftersom dom är beroende av annonser från kanske just dom företagen som ev får kritik. Själv verkar jag bli lurad på alla pengar från Soveco, dom har lovat sätta in dom på mitt knto, men inga pengar kommer. Lite för stor summa föra tt det ska kännas ok.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.