Full version: Utplantering?
sarhe1
Jag har små plantor (väldigt små!) av silverek och blomstertobak, och lite rejälare småplantor av luktärter och slingerkrasse. När tror ni det är läge för utplantering? I zon 4. Svårt att hålla mig...
kerstin z5-6
Risken för nattfrost upphör mellan 6-12 juni..Det handlar mer om när vågar du o hur ser vädret ut?
Enstaka -ner mot nollan kan avhjälpas med ett par lager fiber duk under natten
sarhe1
Du var snabb du ;-) Ok, bäst att hålla sig lite till alltså... Suck.
kerstin z5-6
Ute på dagen går ju bra, men skillnaden mellan anueller och perenna små är ju är för anuellerna är det kört om de totalfryser, medan perenna småplant bara får en blad bränna.. men överlever
Alexander-VG-zon3
det beror ju på var man bor, det finns zon 4 som inte (sällan) får frost i juni, medan det finns zon 4 som kan få frost in i första veckan/veckorna. jag har planterat ut mina sommarplantor (avhärdade) en sydlig zon 3-4. man får lära sig det lokala klimatet.

dock verkar det inte bli någon frost de närmaste dagarna i sverige, man kan kolla och se i grova drag här i temperatur http://www.klart.se/temperatur/
sarhe1
Jag vet, och jag tror att jag är en zon 4-5 snarare. Så jag borde hålla på mig ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon