jonkiis
Hej dr!

r ny bde p odling och forumet och drfr vnder jag mig nu till er fr konsultation. Jag har rkat ut fr vad jag har frsttt ett ovanligt problem bland er odlare - d.v.s. jag har plats ver i vxthuset! giggle.gif Det rr sig om en fast odlingsbnk med mtten 150x45 som nu endast bestr av ett 40 cm tjockt lager av jord blandat med ko p pse.

S r det ngon dr ute som har ngon bra frslag vad jag ska stta i denna odlingsbnk? Kanske ska sga att jag endast r intresserad av tbara vxter samt att de vxter jag just nu har i vxthuset r tomater, tre sorters chili, gyllenbr samt paprika. Odlingen sker i Zon 5.

MVH
Jonkiis
Eva 33c
Jag brukar ha lite strbnor av olika slag i vxthuset. Precis som du odlar jag i zon 5 och strbnor blir sllan riktigt bra p friland, fr kort varm ssong tror jag. Men i vxthuset blir de kanon! Men de mste f nt snre att slingra p, men sen brukar de vxa ut genom takluckorna : )
Nu ser jag att du inte har nn gurka, s det r vl ocks ett alternativ. Lite sent att s kanske, men plantor finns ju att kpa.
Minimika
Hejsan!
Jag bor ocks i zon 5 och har med framgng stt sallad, olika sorter, persilja, dill, basilika, salladsbasilika i bnk i vxthuset. tbart! Gott! Dessutom kan du ju frysa in verskottet av kryddvxter.
Lycka till!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon