jonkiis
Hej där!

Är ny både på odling och forumet och därför vänder jag mig nu till er för konsultation. Jag har råkat ut för vad jag har förstått ett ovanligt problem bland er odlare - d.v.s. jag har plats över i växthuset! giggle.gif Det rör sig om en fast odlingsbänk med måtten 150x45 som nu endast består av ett 40 cm tjockt lager av jord blandat med ko på påse.

Så är det någon där ute som har någon bra förslag vad jag ska sätta i denna odlingsbänk? Kanske ska säga att jag endast är intresserad av ätbara växter samt att de växter jag just nu har i växthuset är tomater, tre sorters chili, gyllenbär samt paprika. Odlingen sker i Zon 5.

MVH
Jonkiis
Eva 33c
Jag brukar ha lite störbönor av olika slag i växthuset. Precis som du odlar jag i zon 5 och störbönor blir sällan riktigt bra på friland, för kort varm säsong tror jag. Men i växthuset blir de kanon! Men de måste få nåt snöre att slingra på, men sen brukar de växa ut genom takluckorna : )
Nu ser jag att du inte har nån gurka, så det är väl ockås ett alternativ. Lite sent att så kanske, men plantor finns ju att köpa.
Minimika
Hejsan!
Jag bor också i zon 5 och har med framgång sått sallad, olika sorter, persilja, dill, basilika, salladsbasilika i bänk i växthuset. Ätbart! Gott! Dessutom kan du ju frysa in överskottet av kryddväxter.
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon