Full version: squach i växthus?
theca
har satt pumpa och squach plantor ute,men de har alla blåst sönder! de är av hela bunten.har satt dem för tidigt och sått en ny sats,men kan man ha dem i växthus så de hålls hela,eller ska dom vara på friland?
rosita
De tar ju så stor plats, men har du plats över i växthuset, så går det nog.

Avhärdade du plantorna innan du satte ut dem? De behöver skyddas mot sol och vind i början.
theca
plats har jag nog inte så mycket av..o nej, det gjorde jag ju inte crying.gif
Anja Danmark
Du skal lige regne med, at en enkelt squashplante i drivhus sagtens kan komme til at fylde mere end en kvadratmeter - nok ikke den den bedste udnyttelse af drivhuspladsen! Og en græskar/pumpa vil hurtigt overtage hele drivhuset...

Men du kan starte nye planter i drivhuset og plante ud om nogle uger, når vejret er blevet bedre.

Mvh
Anja
Åsa, mälardalen zon 2
Jag säger ha dem på friland blir för stora för växthus.

Avhärdade plantor, inte för tidig utsättning + fiberduk på i början brukar ge bra resultat.
theca
tack för svar!
har satt en ny omgång,som tillsvidare bor i växthuset,de får flytta ut bara det blir varmare.
de har inte kommit upp ännu.

hur mycket mylla behövet squach och pumpa? jag har kört kanske 10-15 skottkärror brunnen hästgödsel i en hög. hur många plantor kan man månne sätta där? högen är kanske dryga 1*2 meter och närmare 70-80 cm hög.eller borde jag försöka sätta nån kant och plana ut högen lite?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon