har satt pumpa och squach plantor ute,men de har alla blåst sönder! de är av hela bunten.har satt dem för tidigt och sått en ny sats,men kan man ha dem i växthus så de hålls hela,eller ska dom vara på friland?
De tar ju så stor plats, men har du plats över i växthuset, så går det nog.
Avhärdade du plantorna innan du satte ut dem? De behöver skyddas mot sol och vind i början.
plats har jag nog inte så mycket av..o nej, det gjorde jag ju inte
Anja Danmark
31-05-2011, 19:29
Du skal lige regne med, at en enkelt squashplante i drivhus sagtens kan komme til at fylde mere end en kvadratmeter - nok ikke den den bedste udnyttelse af drivhuspladsen! Og en græskar/pumpa vil hurtigt overtage hele drivhuset...
Men du kan starte nye planter i drivhuset og plante ud om nogle uger, når vejret er blevet bedre.
Mvh
Anja
Åsa, mälardalen zon 2
31-05-2011, 20:51
Jag säger ha dem på friland blir för stora för växthus.
Avhärdade plantor, inte för tidig utsättning + fiberduk på i början brukar ge bra resultat.
tack för svar!
har satt en ny omgång,som tillsvidare bor i växthuset,de får flytta ut bara det blir varmare.
de har inte kommit upp ännu.
hur mycket mylla behövet squach och pumpa? jag har kört kanske 10-15 skottkärror brunnen hästgödsel i en hög. hur många plantor kan man månne sätta där? högen är kanske dryga 1*2 meter och närmare 70-80 cm hög.eller borde jag försöka sätta nån kant och plana ut högen lite?