Krasseblomma
Vad har hänt med garderobsblommorna?? sad.gif huh.gif
Finns det nått man kan göra för att få dom att sluta gulna?? unsure.gif
zeppo
Troligen för mycket vatten. Den ska torka upp rejält mellan vattningarna för den lagrar vatten i dom tjocka stjälkarna.
Almabama
Jag har två zamiakallor som verkar vara tvillingar, först sköt de upp varsitt nytt skott och så nu under vintern började de gulna samtidigt. De äldre delarna av plantan är fina som vanligt.
Det är ingen omöjlighet att jag skulle ha gett en för riklig giva någon gång men jag tycker det är mysko att det blir lika på båda och att resten inte visar något tecken till att må dåligt.
Hmm...det känns ju riktigt knäckande att man har misslyckats med den lättaste blomman av de alla laugh.gif
humla
Kan det ha något att göra med ljuset? Jag vet att garderobsblomman ska vara otroligt tålig, men några krav måste den ju ha. För soligt/för mörkt?
Bara spekulationer. Det skulle ju kunna förklara varför två plantor börjar gulna samtidigt (om de har samma ljusförhållanden vill säga).
Krasseblomma
Tack för svar!!
PÅ två av dom har det hänt exakt som du beskrev Almabama...
har planterat om dom nu och flyttat på dom, får se om det blir nån skillnald. smile.gif
Almabama
Nu har den ena av dem fått ett nytt skott i samma fäste som det andra dog i så nu väntar jag bara på att den andra zamian ska göra likadant smile.gif Hoppas du får nytt fint du med Krasse!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon