Full version: Pimpineller
svennis
Rosor måste ju ha näring även vildrosor.
Ålandsrosen växer trångt, mellan två trappor intill en väg.
Den blev sämre o sämre o höll på o sluta meen
jag försökte med kogödsel, en hel säck o
nu är hon glad igen..

Åland r.JPG

Ezereht
Wow, ja hon blev VERKLIGEN glad wink.gif
Kajsa
Oj svennis dina pimpineller är på gång, vackert ! Fotade min första igår, första rosen. Min tråd kommer !
strandskatan
Så underbar!
svennis
Haidee! Från Canada väl? eller Belgien?

Haidee.JPG

renate
Åh så vackert Svennis,Finlands vita har börjaat blommar här.Jag är lite tveksam om jag får en lyckat rosblomning i år.Massor med bruna grenar och nu torkar en del grenar helt.Det är bara att klipper bort.Frühlingsduft åker på skroten i år,jag är trött på henne.Lae Reine Victoria blommar som en tok i växthuset,hon har det varmt om öronen nu.Ska ta ett nyare foto när batteriet är laddat.
[attachment=61324:2011_05_...280x960_.jpg]
svennis
Oj! Lae Reine Victoria är en ögondragare.
siwky
Kallar du den Ålandsros? Vi kallar den Finlands vita ros eller midsommarros här på Åland ;-) Det lär ska finnas en ros som kallas Ålandsros eller Bomarsundsros som är rosa (inte Poppius) men vet inte hur den ser ut.
svennis
Min ros är Ålandsrosen o inte Finlands vita.
Jag har båda o alla vita pimpineller är inte Filands vita.[
Roligt att du hittat hit..

/
Åland r.JPG

Ålandsrosen.jpg

kerstin z5-6
WOW!!
och nu fick jag dåligt samvete o lovar att göda alla rosor i morron!! blomma.gif
KRT
Vill tehybrider också ha ko på påse??? För jag antar att det var det svennis gav sin ros?

Har funderat på en Finlands vita ros, eftersom min man är finländare; hur ska den ha för att trivas och blomma ordentligt???
svennis
Tll Ålandsrosen hjälpte det med Ko påse.
Mycket nyttigheter i Ko på Påse, kanske bra till rosor som blommat av.
Jag har sett fina rosor, blivit imponerad o de gav hönsgödsel, kväve i den. N.- energi.
Farligt o säga något här, man kan få stå vi skampålen... wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon