|
Hur har ni tänkt er semestern ? hemma ,i stugan eller utomlands ?själv tänker vi nog stanna hemma i den svenska sommaren men man vet aldrig !blir det riktigt dåligt sommarväder så kanske vi sticker i väg ,men helst stannar vi hemma eftersom vi har läge här med sjötomt båt och badvatten ,en fin solig sommardag vid sjön är lika bra som en vid havet utomlands tycker vi  Det är trots allt bra fint med en svensk sommar
Åsa, mälardalen zon 2
31-05-2011, 21:05
Jobbar på sommaren, pyssla och komma iordning i nya lägenheten samt pyssla om mina odlingslotter.
Eva i Skåne
31-05-2011, 21:13
Vi håller oss oftast i stugan och däromkring. Det är det mest avkopplande som finns - för oss. Har aldrig varit lockad av utlandssemestrar och är inte förtjust i värme över 25grader och inte av att sola. Då passar det bäst att hålla sig hemmavid och kanske göra lite dagsturer.
Bara dagsutflykter. Har upptäckt att jag numera sover bäst i egen säng.
Ja men visst är det så !borta bra men hemma bäst .Vi har rest mycket både min man och jag men nu verkar det som att vi kommit på att det är allt bra hemma också :)bor man som vi så tycker vi att vi har liksom hela paketet här,älskar att träffa vänner barna barnbarn grannar barnas kompisar på sommaren här,vi har nästan inte en lugn dag på sommaren och det gillar jag inte gubben lika mycket ;)att umgås med dom man tycker om och har kul tillsamans med det är toppen  Sen kommer hösten och vintern när alla sommargäster flyttat hem och allt bli såå mycket lugnare då är det kul att ha alla härliga sommarminnen att luta sig mot
herkules
31-05-2011, 22:14
jag åker till arvika och till geiranger i norge som vanligt. till hösten/vintern blir det en hurtigruttresa!
Låter fint Herkules !har faktiskt aldrig varit i Norge men Hurtigrutten verkar vara alldeles outstanding !man kanske skulle pröva på den
Aqvakul
01-06-2011, 06:40
En tur till Prag med kompisar från småskolan. Sen mkt i stugan i Blekinge. Blir nog en biltur till Stockholm och Dalarna. Dessutom ska jag vallas två dagar i det "blå" med anledning av att jag fyllt jämt. Några musikevenemang är också inbokade...
Kommer att vara större delen av sommaren i stugan vid sjön Viken, några turer till Västkusten både norr och söder om Gbg.
malcolm
01-06-2011, 08:18
Har inga planer alls, är fö. sjukskriven fortfarande och orken är inte den bästa.
Meriona
01-06-2011, 11:55
Vi ska åka 5 dagar till Stockholm och hitta på en massa kuliga saker där. Dessutom hämta hem en hel hög med gerbiler. Annars blir det bara en tripp till Dag-Otto i Falkenberg. Resten av semestern ägnas åt före-flytt-bestyr.
Monica M zon 4
01-06-2011, 12:46
Inga planer alls. Vi får ta dagarna som dom kommer. Vi bygger om i källaren och det kommer nog att ta mesta tiden och semesterkassan. Vi kanske gör några dagsutflykter.
Ett Gotlands besök,sen blir det stugan i skärgården här ute blir det mest vattensport som gäller windsurfing,kajtning segling,inget går upp mot den svenska sommaren jag vill inte missa den bara njuta till 120%.
CITAT (Eva i Skåne @ 31-05-2011, 22:13)  Vi håller oss oftast i stugan och däromkring. Det är det mest avkopplande som finns - för oss. Har aldrig varit lockad av utlandssemestrar och är inte förtjust i värme över 25grader och inte av att sola. Då passar det bäst att hålla sig hemmavid och kanske göra lite dagsturer. Det känns som om jag skrivit detta - instämmer till 100% på allt.
merlin68
01-06-2011, 17:53
Ska till södra Italien i Juli det lär bli varmt  Resten av semestern ska vi nog vara hemma, åka små turer med båten och så ska jag gå delar av kungsleden med min kompis och våra hundar
Huggorm
01-06-2011, 21:03
Semester? Jag har lovat att jobba hela sommaren, och mängder med övertid lär det bli också.
Aqvakul
01-06-2011, 21:25
CITAT (Huggorm @ 01-06-2011, 22:03)  Semester? Jag har lovat att jobba hela sommaren, och mängder med övertid lär det bli också. Med tanke på att du "latat dig" så länge nu, så är det inte mer än rätt..
Aqvakul
01-06-2011, 21:32
CITAT (merlin68 @ 01-06-2011, 18:53)  Ska till södra Italien i Juli det lär bli varmt  Resten av semestern ska vi nog vara hemma, åka små turer med båten och så ska jag gå delar av kungsleden med min kompis och våra hundar  Var någonstans i södra Italien?
Huggorm
01-06-2011, 21:36
CITAT (Aqvakul @ 01-06-2011, 22:25)  Med tanke på att du "latat dig" så länge nu, så är det inte mer än rätt..  Tja. Att vara ledig på sommaren kan ändå kvitta, det är bara svettigt och kladdigt, massor med mygg, flugor och fästingar och ändlösa köer. Vem vet, jag kanske kan tigga till mig en semestervecka i slutet på augusti eller i september, det är bättre än industrisemester i alla fall
*Stintan*
01-06-2011, 21:37
Jag är glad att jag slipper tänka på semester
Semester är väl bra ?sen vad man tillbingar den kvittar ju bara man tycker det är toppenskönt och avkopplande och att man trivs med tillvaron:)finns ju ingen garanti att åka utomlands kan ju bli skitväder där också om man nu åker en vecka bara.Huvudsaken är att man har det gott vart man än är
herkules
01-06-2011, 22:58
det bästa med att åka bort är att komma hem
Så sant så sant
CITAT (herkules @ 31-05-2011, 23:14)  jag åker till arvika och till geiranger i norge som vanligt. till hösten/vintern blir det en hurtigruttresa! Låter härligt, har varit i geiranger o där var hur vackert som helst!!! Hurtigruten ja den har jag som mål att åka någon gång i livet  Semestern....blir ut på havet bada sola grilla fiska. Och så blir det turer in i skogen o kollar svamp o fota. Vi tar oftast dagen som den kommer o så blir det lite utflykter hit o dit o hälsa på vänner som har hus så man får lite trädgårdsatmosfär oxå
Jag jobbar under industrisemestern. Helgerna och semesterveckorna i augusti spenderar vi dels i sommarstugorna i sörmland och på västkusten, dels hemma eftersom vi renoverar för fullt.
Eventuellt ska vi ta över en hund som bekanta till oss inte längre kan ha kvar. Om så är fallet blir det under semesterveckorna så vi kan ägna oss åt en bra introduktion.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|