|
Finns här fler än jag som har Papillon/Phalene? Jag har en av varje, båda tikar.
Jag har en Papillon. Världens bästa Anton. Mycket lekfull. Snäll och mycket lydig. Vill verkligen vara till lags alltid. Han skäller inte. Drar inte i kopplet. Kommer på inkallning. Enligt mig; helt perfekt. PICT1661.JPG Anton Anton 1601.JPG Kan du inte sätta in bilder på dina?
Väldigt vacker Anton
Anton tackar så mycket.
malarmaster
02-06-2011, 19:08
har haft en papillon,han blev 16 år,samt har min mor också haft en, dog för 4 mån. sedan,ålder 17.det är världens godaste hundar,tyvärr kan jag numera inte ha hund då ingen är hemma dagtid men blir det läge för hund i framtiden är valet enkelt. snyggt foto på anton,fan vad man blir nostalgisk. ulf
CITAT (Gertie @ 02-06-2011, 09:56)  Jag har en Papillon. Världens bästa Anton. Mycket lekfull. Snäll och mycket lydig. Vill verkligen vara till lags alltid. Han skäller inte. Drar inte i kopplet. Kommer på inkallning. Enligt mig; helt perfekt. PICT1661.JPG Anton Anton 1601.JPG Kan du inte sätta in bilder på dina? ja han var ju väldigt fin. En stilig kille. Han verkar verkligen perfekt. Min Papillon 2år 9månader skäller otroligt mycket, ska pröva ett anti skall halsband på henne med ultraljud. Min Phalené är 10 veckor gammal och väldigt snäll, börja komma på inkallning nu. Sitt börjar oxå fastna. Jag får väl leta genom mina album och se om jag hittar några foto på min papillon, bild på min Phalené kommer här. [attachment=61277:002.JPG] Vad kul att få snacka med andra som har samma ras.  Min valp är ännu svår att ha lös, då hon springer fram till allt och alla för att hälsa. Hon ska vaccineras den 10 juni, så ska bli kul att hon får träffa andra hundar utan risk att hon blir smittad. Hund ägare vaccinerar ju inte sina hundar längre har jag hört. Hur gammal är Anton? Han kan du verkligen va stolt över. CITAT (malarmaster @ 02-06-2011, 20:08)  har haft en papillon,han blev 16 år,samt har min mor också haft en, dog för 4 mån. sedan,ålder 17.det är världens godaste hundar,tyvärr kan jag numera inte ha hund då ingen är hemma dagtid men blir det läge för hund i framtiden är valet enkelt. snyggt foto på anton,fan vad man blir nostalgisk. ulf Låter kul, har läst att en papillon blev 29 år, vore kul. Har du bild på papillon?
CITAT (malarmaster @ 02-06-2011, 20:08)  har haft en papillon,han blev 16 år,samt har min mor också haft en, dog för 4 mån. sedan,ålder 17.det är världens godaste hundar,tyvärr kan jag numera inte ha hund då ingen är hemma dagtid men blir det läge för hund i framtiden är valet enkelt. snyggt foto på anton,fan vad man blir nostalgisk. ulf Små hundar blir ju äldre än de större, med att de blir så gamla är väl inte vanligt? Man önskar ju alltid att ens djur ska leva länge, och ni tycks ha haft tur.
CITAT (boxer2 @ 03-06-2011, 16:44)  ja han var ju väldigt fin. En stilig kille. Han verkar verkligen perfekt. Min Papillon 2år 9månader skäller otroligt mycket, ska pröva ett anti skall halsband på henne med ultraljud. Min Phalené är 10 veckor gammal och väldigt snäll, börja komma på inkallning nu. Sitt börjar oxå fastna. Jag får väl leta genom mina album och se om jag hittar några foto på min papillon, bild på min Phalené kommer här. [attachment=61277:002.JPG] Vad kul att få snacka med andra som har samma ras.  Min valp är ännu svår att ha lös, då hon springer fram till allt och alla för att hälsa. Hon ska vaccineras den 10 juni, så ska bli kul att hon får träffa andra hundar utan risk att hon blir smittad. Hund ägare vaccinerar ju inte sina hundar längre har jag hört. Hur gammal är Anton? Han kan du verkligen va stolt över. Låter kul, har läst att en papillon blev 29 år, vore kul. Har du bild på papillon? Vilken liten sötnos du har. Har läst någonstans att Papillon är "skälliga". Som tur är har Anton inte läst det. Det är kanske inte lätt att få en hund av den skälliga typen att sluta skälla. Anton fyllde 3 i januari, så han har några år kvar om han ska slå den som blev 29. Papillon verkar vara en ras som har lätt för att lära. För en morot gör Anton nästan vad som helst.
CITAT (Gertie @ 03-06-2011, 17:31)  Vilken liten sötnos du har. Har läst någonstans att Papillon är "skälliga". Som tur är har Anton inte läst det. Det är kanske inte lätt att få en hund av den skälliga typen att sluta skälla. Anton fyllde 3 i januari, så han har några år kvar om han ska slå den som blev 29. Papillon verkar vara en ras som har lätt för att lära. För en morot gör Anton nästan vad som helst. Ja jag har oxå läst att papillon är skälliga, men hon går ju till överdrift. Man kan ju inte vistas bland folk förrän hon börjar, hoppas inte valpen tar över det beteendet. Hon är just nu översocial och nästan hellre det. Min papillon är väldigt kräsen och äter inte så mycket mer än sitt och valpens torrfoder. och vissa få godisar. Valpen äter allt den kommer över, både av sin egen mat och av människo mat.  Min Papillon blir 3 år i augusti.
*Stintan*
04-06-2011, 07:57
Vilken fin Anton och lilla valpen kan ju få vem som helst att smällta Skällande är jobbigt, min skrutt skäller ibland när jag inte hinner med att hindra henne. Det måste bero på den tredjedel papillon hon har i sig  . Jag har en liten petflaska som jag lagt några småstenar i. Numera behöver jag inte använda den så ofta men när jag skramlar med den så slutar hon direkt att skälla och så leker vi lite istället. Det gäller att avleda direkt. Utomhus gjorde jag så att vi ofta bara satt nånstans där det rörde sig folk så hon lärde sig att man inte skulle bry sig om andra människor och hundar. Aldrig hälsa på någon utan min tillåtelse och det har fungerat bra. Det gäller att man är envisare än hunden och nu är hon en riktigt trevlig 4-åring. Jag är glad att jag haft fler hundar tidigare för man lär sig av misstagen
CITAT (*Stintan* @ 04-06-2011, 08:57)  Vilken fin Anton och lilla valpen kan ju få vem som helst att smällta Skällande är jobbigt, min skrutt skäller ibland när jag inte hinner med att hindra henne. Det måste bero på den tredjedel papillon hon har i sig  . Jag har en liten petflaska som jag lagt några småstenar i. Numera behöver jag inte använda den så ofta men när jag skramlar med den så slutar hon direkt att skälla och så leker vi lite istället. Det gäller att avleda direkt. Utomhus gjorde jag så att vi ofta bara satt nånstans där det rörde sig folk så hon lärde sig att man inte skulle bry sig om andra människor och hundar. Aldrig hälsa på någon utan min tillåtelse och det har fungerat bra. Det gäller att man är envisare än hunden och nu är hon en riktigt trevlig 4-åring. Jag är glad att jag haft fler hundar tidigare för man lär sig av misstagen  Det du skrev om med flaskan har korsat mina tankar, men hon skulle inte bry sig, för när hon skäller så hör hon inget annat. Men nu har hon ett antiskall halsband på sig, satte den på låg och vibration, hon gav skall, men tystnade direkt. Hon försökte dock bita efter halsbandet, men det är ju så nytt. Jag ändrade till ljud, för att inte skrämma henne, hon har ännu inte haft någon anledning till skall. CITAT (Gertie @ 03-06-2011, 17:24)  Små hundar blir ju äldre än de större, med att de blir så gamla är väl inte vanligt?
Man önskar ju alltid att ens djur ska leva länge, och ni tycks ha haft tur. Nej, det var nog ren tur att den blev 29 år. Men visst vore det kul om den blev det och dessutom höll sig frisk med.
CITAT (*Stintan* @ 04-06-2011, 08:57)  Vilken fin Anton och lilla valpen kan ju få vem som helst att smällta Skällande är jobbigt, min skrutt skäller ibland när jag inte hinner med att hindra henne. Det måste bero på den tredjedel papillon hon har i sig  . Jag har en liten petflaska som jag lagt några småstenar i. Numera behöver jag inte använda den så ofta men när jag skramlar med den så slutar hon direkt att skälla och så leker vi lite istället. Det gäller att avleda direkt. Utomhus gjorde jag så att vi ofta bara satt nånstans där det rörde sig folk så hon lärde sig att man inte skulle bry sig om andra människor och hundar. Aldrig hälsa på någon utan min tillåtelse och det har fungerat bra. Det gäller att man är envisare än hunden och nu är hon en riktigt trevlig 4-åring. Jag är glad att jag haft fler hundar tidigare för man lär sig av misstagen  Vad är de andra två tredjedelarna i din hund? Har du foto av henne? Anton är min första hund, men jag har lärt mig en hel del av ANDRAS misstag. (Genom att läsa mycket.) Jag tror på att vara konsekvent i alla lägen. Det mår hunden bra av. Och ALDRIG bestraffning, bara belöning.
*Stintan*
04-06-2011, 22:57
CITAT (Gertie @ 04-06-2011, 23:10)  Vad är de andra två tredjedelarna i din hund? Har du foto av henne?
Anton är min första hund, men jag har lärt mig en hel del av ANDRAS misstag. (Genom att läsa mycket.)
Jag tror på att vara konsekvent i alla lägen. Det mår hunden bra av. Och ALDRIG bestraffning, bara belöning. York, Bichon Frisé och Papillon är hon. Det är hon som är på min avatar. Jag klipper henne för hon har jättejobbig päls och jag orkar inte fixa tovor hela dagarna. [attachment=61303:tin1.jpg] Här finns lite bilder från valptiden http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=5...=Äntligen+hemma
CITAT (*Stintan* @ 04-06-2011, 23:57)  York, Bichon Frisé och Papillon är hon. Det är hon som är på min avatar. Jag klipper henne för hon har jättejobbig päls och jag orkar inte fixa tovor hela dagarna. [attachment=61303:tin1.jpg] Här finns lite bilder från valptiden http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=5...=Äntligen+hemmaHon är verkligen söt. Helt bedårande som valp. Tråkigt att hon har så jobbig päls, men hon är ju söt när hon är klippt också. Allt klär en skönhet.
*Stintan*
04-06-2011, 23:18
Tack, ja det är ju mycket enklare när inte pälsen är så lång, brukar klippa när man inte längre ser vad som är bak och fram på vovven.
CITAT (*Stintan* @ 04-06-2011, 23:57)  York, Bichon Frisé och Papillon är hon. Det är hon som är på min avatar. Jag klipper henne för hon har jättejobbig päls och jag orkar inte fixa tovor hela dagarna. [attachment=61303:tin1.jpg] Här finns lite bilder från valptiden http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=5...=Äntligen+hemmaVilken sötnos hon är. Hur gammal är hon? Vad heter hon?
*Stintan*
05-06-2011, 19:13
CITAT (boxer2 @ 05-06-2011, 19:35)  Vilken sötnos hon är. Hur gammal är hon? Vad heter hon? Tack  Tindra heter hon och är drygt 4 år.
ingrid fuxwall
05-06-2011, 20:38
CITAT (boxer2 @ 03-06-2011, 19:56)  Ja jag har oxå läst att papillon är skälliga, men hon går ju till överdrift. Man kan ju inte vistas bland folk förrän hon börjar, hoppas inte valpen tar över det beteendet. Hon är just nu översocial och nästan hellre det. Min papillon är väldigt kräsen och äter inte så mycket mer än sitt och valpens torrfoder. och vissa få godisar. Valpen äter allt den kommer över, både av sin egen mat och av människo mat.  Min Papillon blir 3 år i augusti. Tyvär det ju så att hundar väldigt lätt smittas av varandras dåliga sidor och har du en hund som är överdrivet skällig så är ju risken att även nästa hund får detta beteende. Du får ursäkta mig men det är inte enbart positivt att en valp är översocial, sådant går lätt överstyr. Lycka till med dina hundar, söta är de
CITAT (ingrid fuxwall @ 05-06-2011, 21:38)  Tyvär det ju så att hundar väldigt lätt smittas av varandras dåliga sidor och har du en hund som är överdrivet skällig så är ju risken att även nästa hund får detta beteende.
Du får ursäkta mig men det är inte enbart positivt att en valp är översocial, sådant går lätt överstyr.
Lycka till med dina hundar, söta är de Nej jag vet att det inte är enbart positivt att hon är översocial. Men då min papillon är raka motsatsen, så är jag i alla fall glad att hon är social. Som ni säkert läst så har jag då prövat antiskall halsband på min äldsta, så sen jag satte det på ljud i stället för vibration så har det gett god effekt, hon skäller en gång och signalen kommer sen lugnar hon ner sig och hon har blivit mycket bättre redan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|