Margith
Frökedjan för blommor och perenner har gått i mål nu.
Det finns en hel del fröpåsar kvar.

Om jag plockar ihop kuvert av de här, minst 10 påsar/kuvert, vill du då ha ett kuvert?
Du kan inte välja innehållet, det blir det det blir, men jag försöker att få med både 1-åringar och perenner i kuvertet .

Vill du ha ett kuvert? PM:a mig så får du min adress.
Du måste alltså skicka mig ett frankerat och adresserat kuvert om du vill ha några fröpåsar.

Först till kvarn....

PS. I första hand fördelar jag fröpåsar till de som varit med i frökedjan, men det är inget krav. Jag vill bara att fröpåsarna ska komma någon till glädje.
Maggan H
Jepp, jag vill! Skickar ett kuvert i morgon! bravo.gif Kan inte motstå sånt här ! biggrin.gif
Garden bliss
Jag har inte varit med i någon frökedja men har följt trådarna och vill jättegärna vara med nästa år. Och skulle det bli ett fröpaket över så tar jag gärna emot det. Säg bara till så skickar jag ett frankerat kuvert. =)
Margith
PM:a mig Garden bliss, så får du min adress.
Fröerna räcker till några till ännu.
Peztis
Halloj!

Nyss hemkommen efter en veckas frånvaro... Finns det påsar kvar?
Fotograf Johanna
Jag har skickat ett kuvert. Hoppas det har kommit fram trots alla helgdagar som har varit.
Margith
Ja, Johanna, ditt kuvert har kommit fram.
Ja, Peztis, jag skickar dig ett PM, fröerna räcker till dig också.

Sen är fröerna slut.
RitRat
Jag behöver inga fler fröer, men vilken fin tanke att skänka bort "rester".
Jag vill tacka dig Margit så mycket för all möda du lägger ned år efter år på frökedjorna!!! Tusen tack!

Sen kan jag berätta att just i dag har många perennplantor fått sin slutliga växtplats, de var från frökedjan 2009. Första vintern var de på min altan, grodde fint våren 2010, tidiga hösten 2010 kom de små ned i en kallbänk och övervintrade där. Nu äntligen har de flyttat till min nya perennrabatt. En lång process, men så är det ju med trädgård, alltid!
De som blev finast här, är alunrot, alpakleja, en vanlig akleja-mix, en "blåklocke"sort som jag inte minns vad den heter, och några nävor. Vilka ni än är som la i de fröna 2009, TACK!!
Margith
Kuverten ligger i brevlådan. Ni borde ha de på måndag, eller senast tisdag.
Ett kuvert saknas dock.
Jag har sparat några fröpåsar ifall kuvertet dyker upp.
Men i morgon bitti åker jag bort och blir borta ett par dagar.
Finns kuvertet här när jag kommer hem, skickar jag det så fort jag kan.

Maggan H
Håller med RitRat, tack Margith! Väntar med spänning och hoppas att det inte är mitt kuvert som saknas!
Margith
Jag är ganska säker på att det är Najsans kuvert som saknas.
Men det är inte så lätt att para ihop adresserade kuvert med nicken här blush.gif

Men hur som helst, den av er som inte fått kuvertet senast tisdag, räkna med att det kan ta en vecka till innan jag är hemma och kan skicka det. Fröpåsarna ligger här på mitt skrivbord och väntar smile.gif
Fotograf Johanna
Mitt kom idag. Så mycket skojigt det innehöll. Tack Margith och alla ni som lagt i fröer!
Peztis
Mitt med! Tackelitack!!!
Monica zon 1
Instämmer, tack-tack-tack, rena julafton!
Maggan H
Och även jag fick igår fast jag hittade det i lådan nu i morse! Tusen tack Margith och glad sommar på er allihop!
veram
Tack Margith för allt arbete med de sista fröpåsarna! Kul att få vara med. Det är något magiskt med fröpåsar, för de förgyller vardagen! Skön sommar till er alla!
Garden bliss
Nu tror jag nästan att det gått troll i det här ... jag har skrivit två inlägg tidigare de senaste dagarna där jag tackar så mycket för fröerna (bl.a.). Men det finns inget sådant inlägg från mig i tråden ju! Helmysko. Får väl hoppas på tredje gången gillt ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon