Full version: Mysig Plantskola
troja
Va ute och åkte i går och hittade en liten nystartad planskola, super billig.
De hade ganska mycket ettårigt både blommor och grönsaksplantor, men även lite perenner.
Jag köpte en stor ampel med häng petunia, potatis i hink som blommade, 2 tomat plantor, 10 olika sommar blommor, och 5 riddarsporrar och fick allt för 220 kr.
Sådana ställen vill jag hitta fler.
Monica zon 1
Troja!
Du får gärna dela med dig av var detta fantastiska ställe finns (eller är det din egen guldklimp flirting.gif ).
och givetvis ett stort GRATTIS till dig som gjort detta fynd!

Jag har även läst lite i tråden kring Plantagen (många åsikter..) - så låt oss alla som kan o vill försöka unna de fristående små plantskolor som finns så de inte försvinner i den stora komersen.....

Själv bor jag i Helsingborg och älskar Fredriksdals trädgårdsbutik "Flora Linnea" (fantastiskt duktiga på rosor) kanske inte det billigaste alternativet men kunniga.

mvh
Monica zon 1
mojan
Om man har vägarna förbi så rekommenderar jag Styragården i Småland. Den ligger på väg 27 mellan Växjö och Tingsryd.
Länk: http://styragarden.se/wordpress/
troja
Jag håller helt med dej Monica de små plantskolorna ska man gynna.
Hoppas fler lägger in sina små tips, då har man ju massor av utflycktsmål i sommar.
Mitt "fynd" ligger utanför Ulricehamn man kör från Ulricehamn mot Falköping till ett litet sammhälle som heter Dalum sväng mot kyrkan och kör ca 1,5km (inte helt säker på avståndet) sväng vänster mot Vinsarp och kör till man ser växthus på vänster sida.
Lilla Sibirien
Varje vår gör vi en liten utflykt till Sverige, och detta år var ett av de få åren
vi inte var till Ulriksdal. Men däremot var vi till Kröns i Väddö och de hade
ett stort utbud av många växter och de var inte överprissatta.

Jag kommer definitvt att fara dit igen, de hade många fina växter till
mycket bra priser.

Lite sur på mig sjäv att jag inte köpte den där bonsaialmen.
Myosotis
Det var ju synd att det var så långt borta. "Min" plantskola gick i konkurs i fjor så nu vet jag inte var jag ska handla blommor längre. Det får bli Spången i år, men där är inte riktigt lika mysigt.
ilPadrino
Det mesta är ju mysigare än det här alla fall:

http://www.handelsnytt.se/contentImages/me...18_1_medium.jpg

biggrin.gif

Missförstå mig nu inte, de fyller ju så klart sin funktion även de stora trädgårdsmarknaderna.

Annars tycker jag i Stockholmsområdet om Zetas, och Ulriksdals handelsträdgård. Men en liten favorit är ändå Gredelins trädgård ute på Värmdö. Den är mysig och har trevlig och kunnig personal.
Mollis
CITAT (ilPadrino @ 08-06-2011, 11:09) *
Det mesta är ju mysigare än det här alla fall:

http://www.handelsnytt.se/contentImages/me...18_1_medium.jpg

biggrin.gif

Missförstå mig nu inte, de fyller ju så klart sin funktion även de stora trädgårdsmarknaderna.

Annars tycker jag i Stockholmsområdet om Zetas, och Ulriksdals handelsträdgård. Men en liten favorit är ändå Gredelins trädgård ute på Värmdö. Den är mysig och har trevlig och kunnig personal.

Jag kan hålla med om Gredelins på Värmdö tummenupp.gif
Pius
CITAT (Mollis @ 08-06-2011, 11:12) *
Jag kan hålla med om Gredelins på Värmdö tummenupp.gif

Gustavshill på Eckerö har ni Stockholmare också, jättemysigt ställe som jag åkte till då och då när jag bodde i Stockholmsområdet.

Pius
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon