KRT
Skulle vilja få tag på några mindre amplar och ffa väggkrukor i zink eller liknande. Vill att de ska vara "nätta" och inte så stora vilket utesluter terrakotta och jag gillar inte hammarplasts plasthistorier....
Har sett ungefär vad jag letar efter på plantagen - men de är så stora. Jag har ett antal pellisar som är ganska små (står i 5-7 cm krukor) och då är alla vanliga väggkrukor för stora.

Alltså - någon som sett något som passar in på beskrivningen? Och i så fall var? Födel också om de inte kostar skjortan wink.gif
Gåsis
Ikea har i alla fall haft zinkkrukor som varit små. Mina är kanske en åtta cm i diameter.

/Åsa
KRT
CITAT (Gåsis @ 02-06-2011, 09:21) *
Ikea har i alla fall haft zinkkrukor som varit små. Mina är kanske en åtta cm i diameter.

/Åsa

Vanliga krukor, amplat eller väggkrukor? Låter klart intressant - IKEA brukar ha bra prisnivå och vi måste ändå dit och hämta saknade bultar till en trädgårdsstol smile.gif
Tack för tipset!
Gåsis
Mina är väggkrukor, med egentligen gjorda att hänga på en sån där köksstång. En sån där som man kan ha krokar i... Köpta för ett par år sen. Tror dom fanns på köksavdelningen o var till annat än pelargoner.

/Åsa
KRT
CITAT (Gåsis @ 02-06-2011, 09:29) *
Mina är väggkrukor, med egentligen gjorda att hänga på en sån där köksstång. En sån där som man kan ha krokar i... Köpta för ett par år sen. Tror dom fanns på köksavdelningen o var till annat än pelargoner.

/Åsa

Då vet jag precis vilka du menar! Har dock aldrig tänkt på att man kan ha dem till blommor smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon