Christa
02-06-2011, 13:21
[attachment=61232:Pinnar.jpg]
Christa
02-06-2011, 15:16
Det är alltså ingen människa som har lagt grenarna där.
Igelkottar?? Skatbo på nedgång...
*Stintan*
02-06-2011, 15:36
nerrasat skatbo kanske
Christa
02-06-2011, 18:55
Ja det är skatornas fina bo som har blåst ner. Det har hängt på trekvart i flera veckor och samma dag som det blåste ner helt så hängde det halvvägs ner i björken och ovanpå satt en lite skatplutt. Det satt en till längre ner i trädet.
Himla tur att ungarna hann bli så färdiga att de kan flyga från en gren till en annan i alla fall.
Jag blev imponerad av hur många pinnar det faktisk är. De byggde boet på senvintern så vi såg det från köksfönstret men min sambo sa redan då att där uppe kommer det att blåsa ordentligt.
Vi har låtit pinnarna ligga kvar men jag vet inte om de bygger ett nytt på bo nu.
Christa
09-06-2011, 11:45
Finns det någon som vet om skatorna använder pinnarna igen om de lämns kvar under trädet?
Mja... Skator kan visserligen ha två kullar under en säsong, men jag undrar om de bygger nytt bo då. Jag tippar dina skator inte har användning för de där pinnarna förrän till vårvintern när det är dags att bygga nytt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.