Full version: Och vad heter....
Lokan

... lilla söta jag då? Finns så många okända (=namnlösa) kryp av alla sorter där ute i spenaten... biggrin.gif

[attachment=61234:IMG_7991...erad_1_0.jpg]
Ingela i Segersberg
Lilla söta jag är ett Långhornsbi (tror jag), Lokan.. Fin bild!!
Lokan
thanks.gif Ingela! Borde jag ju ha kunnat gissa mig till - med dom spröten! Men jag är urkass på allt som flyger och dessutom glömmer jag bort från år till år... vintern är ju så lång.... blush.gif
Meriona
Vilken underbar bild och vilket sött bi! wub.gif
Lokan
Tack Meriona! happy.gif Visst är det en gullig liten sak! Undras vad den gör med dom långa spröten... ? Dom andra har ju inte såna...
Meriona
Kan den använda den som känselspröt när den träffar gelikar? Fast det är en vild chansning. Saknar Amaira som är så duktig på kryp.
Gossen Ruda
CITAT (Meriona @ 02-06-2011, 21:22) *
Kan den använda den som känselspröt när den träffar gelikar? Fast det är en vild chansning. Saknar Amaira som är så duktig på kryp.

Det finns fler här. rolleyes.gif Vad hannen till långhornsbiet använder antennerna till är detsamma som alla andra insekter, att fånga upp dofter. För hannarnas del främst från honorna, hannar har generellt större antenner än honor. Varför just långhornsbinas hannar har så långa antenner vet jag inte, honorna kanske använder mindre parfym? Så länge det inte är till någon nackdel så är det ok. De är lätta att bestämma iaf.
Meriona
CITAT (Gossen Ruda @ 03-06-2011, 10:40) *
Det finns fler här. rolleyes.gif ....

Ojojoj nu trampade jag i klaveret. Förlåt kompis! kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon