Vidjaha
Jag håller på att leta efter ett litet växthus till min trädgård!
Det är svårt att veta kvalité mot pris, därför tänkte jag fråga om någon av er kanske har någon pejling på detta! Skånska byggvaror har ett växthus på 8,2 kvm som kostar 75000:- och har aluminium och glas. Sedan hittade jag en sida för Fyndfirman där de hade ett växthus på 9,27 kvm som kostar 3700:- och har aluminium och plast. Är det någon som kan berätta hur det kan vara så billigt och är det någon kvalité. Vad ska jag köpa för växthus? Det passar med ett som är mellan 8 och 10 kvm.
Är tacksam för svar!
Davidoff
Jag har god erfarenhet av www.hobbyvaxthus.se.
Bra pris/prestanda och bra service.
ulleW
Jag köpte just ett växthus från Skånska byggvaror förra året och är så här långt helnöjd. Växthuset känns stabilt och rejält och rymligt även om jag troligtvis kommer att fylla det till bredden i år biggrin.gif

Har hittills bara positiva erfarenheter av skånska byggvaror från beställning, leverans och till montering av huset.

Hoppas du hittar ett hus att trivas med!
Vidjaha
Tack snälla Davidoff och ulleW för era snabba svar!
*Stintan*
Ofta så är de där billiga ostabila och har tunnare glas eller tunnare plast.
Minimika
Hejsan!
Kan varmt rekommendera Hobbyväxthus! Dom har 6 mm kanalplast då månge har 4mm, rejäla alustommar med smart konstruktion och bygginstruktioner som går att förstå. Dessutom väldigt bra att ha att göra med. Har köpt två växthus där som båda kom transportskadade, inte Hobbyväxthus som gjort fel, och dom har skickat nya delar utan knussel.
Lycka till med ditt bygge!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon