CITAT (Crazy4Flowers @ 03-06-2011, 23:38)

Vad hade gräset för färg? Jag har haft problem med min tidigare, matjorden vi köpte var av otroligt dålig kvalite, gräset växte så dåligt och var gul. Tog och strödde på gräsmattegödsel och vipps så hade vi en mörkgrön tät matta, det var näring som saknades. Får inte gräset näring så kan den inte få överhanden över ogräset men får den vad den vill ha så tar gräset över.
Hej! Problemet är att till framsidan så måste man släpa vatten i kannor och jag är allt för ofta bortrest i hela juli. Så mitt pysslande hinner aldrig ta sig utan tvärdör då i den brännande solen, jag vill inte be grannar om just detta. Så då nu när det dök upp gigantiska bestånd av prästkragar så slog tanken mig att man helt enkelt ska uppmuntra detta istället för att bekämpa. Det kan bli sött kände jag när min lilla bänk var så omgärdad av denna blomsterprakt.
CillaM: Precis!

Dock så är jag inte säker på om grannarna kommer att tro att det slagit slint i skallen för mig en gång för alla!

Men jag kände att dessa prästkragar älskar läget så varför egentligen fortsätta strula med rabatter och gräs när det faktiskt finns växter som stormtrivs där men känner att jag bryter mot de gängse rutinerna som är längst med gatan. Så kanske en tokig tanke om det blir fult 95% av tiden? Tack för tipsen!
Azur: Strålande sida! Där fick man lite namnförslag! Kanske inte köper därifrån men strålande att det framgår vilka som gillar var, som sagt var kruttorrt här!
Överbölingen: Jag som skrev väldigt rörigt så inte så konstigt!

Känner mig som en klockren toka som funderar på en miniäng när man bor på en första klassens svensson-svensson gata med prydliga gräsmattor, prydliga häckar och volvobilar. Det är väl inte den vanligaste åtgärden att göra så här!