rosor2
har klematis mot husväggen och har inte precis nån skugga förrän på eftermiddagen där har sett vissa blad som är svarta dom ska väl tåla mycket sol klematis? ska man dränera den ofta varma dagar om det är att den behöver mycket vatten som gör att värmen torkar bladen? har vattnat klematisen men vad ska jag göra med svarta blad? hjälp tack !
Finn Klematis
CITAT (rosor2 @ 04-06-2011, 13:56) *
har klematis mot husväggen och har inte precis nån skugga förrän på eftermiddagen där har sett vissa blad som är svarta dom ska väl tåla mycket sol klematis? ska man dränera den ofta varma dagar om det är att den behöver mycket vatten som gör att värmen torkar bladen? har vattnat klematisen men vad ska jag göra med svarta blad? hjälp tack !

Hej!

Klipp av dom svarta bladen. Flytta ut spaljen 20 cm från väggen.
Den behöver mycket vatten.
Finn
Gunilla T
Svarta blad är döda så det är bara att klippa bort. Är det en storblommig klematis så kanske den håller på att vissna om du inte klippt ner den efterplanteringen. Och ja, klematis skall ha mycket vatten, får inte torka ut.

Vad du menar med dränering förstår jag inte riktigt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon