Full version: kafirlime träd
kalle_knatch
hej alla glada trädgårds antusiaster smile.gif

fick vad jag tror är ett kafir lime träd på en thai restaurang för några dagar sen...
å de jag undrar nu är hur jag ska ta hand om de bäst för att få ut så mycke blad å frukt som möjligt?

MVH kalle
Alexander-VG-zon3
är det en frösådd eller en redan uppväxt ?

Papeda (som dom ockås heter tummenupp.gif ) - Citrus hystrix - är en citrus som vill ha ganska varmt åretrunt dvs tropiskaförhålladen, gärna extraljus och lägst +15c på vintern. mycket näring under tillväxtperioden, låt torka upp lite mellan vattningarna. en lucker och näringsrikjord med lågt ph. äldre plantor kan vara ute på sommaren om det är tillräckligt varmt, såfall avhärda först mot sol och vind. ungaplantor är känsligare mot kyla.
kalle_knatch
den är uppväxt och är cirka 20 - 25 cm hög.... men bladen har börjat gulna oxå va kan de bero på??
Alexander-VG-zon3
gula blad kan vara flera orsaker torka, för mycket vatten, näringsbrist, för lite ljus. har du bild på bladen som blir gula ? hur gula blir dom jämnt gula eller marmorerade ? eller vissna gula blad ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon