Full version: Lunddocka
bols9009
Har fått frön till lunddocka men vet inte hur jag skall gå tillväga vid sådden. Vill fröna ha det ljust eller mörkt? Varmt eller kallt? Tacksam för hjälp.

mvh
Birgitta
kerstin z5-6
Sås färska.. nåja det vet man ju sällan , men så nu och ställ ut -de behöver en kylperiod för att gro och kan ta en hel del tid på sig innan de visar sej
Helena o
Sådde mina i Mars och ställde ut de i kylan. I juli hade flera stycken kommit opp. tongue.gif .
Skolade om de i krukor som jag har haft ute nu i vinter. Hoppas att de har klarat sig.

Helena
Alpiner i Halmstad
Första vinter som unga plantor är de lite känsliga för låga temperaturer,
man bör därför täcka plantorna (krukorna) väl.
Det kan tyckas vara en klen tröst om plantorna inte återkommer i vår. Men Du får se det som en förklaring.
Vi hoppas givetvis att de klarar vintern, som hos inte varit så kall.
M.v.h. Bernt
Helena o
Oj, vi som har just nu -8 och ingen snö. Men, jag har i alla fall täckt dem. sad.gif .
Har 2 st stora plantor att ta frön ifrån till nästa år . Men, tycker alltid att det är kul at prova att så från frön.Blit lika glad för varje frö som kommer opp. biggrin.gif
Alpiner i Halmstad
Visst är dom värda att vänta på. Det tar normalt 4 år från frö tills man får blombara plantor.

Plantorna blommade fint under försommaren men gav dåligt med fullmatade frö i höstas.
M.v.h. Bernt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon