Jaha vad göra då!? Rosen var slutsåld..... och jag som var helt inne på just den.
Så då får jag väl hitta på något annat. Tänkte efter lite och kanske jag ska ha 2 olika typer av rosor istället.... Denna rabatt har också fått en nyplanterad Reflexa (syren) som ska matcha rosorna. Min tanke är en grupp av buskiga och härliga blommor som går ihop med Reflexan. Denna syren kan till åren bli 3 m hög så då kanske det blir snyggare att ta några högre buskiga rosor i ljusare rosa, typ över 1,5 m och sedan framför dom sätta några mindre marktäckande i annan ton el. snyggast nog i vitt....?
Nu är jag helt snurrig på alla rosor och vet inte riktigt hur jag ska göra. Denna "större rabatt" ligger precis vid infarten till gården och man ser den direkt när man kör in. Så det vore trevligt att få en praktfull ö av en härlig syren och stora klasar med underbara rosor! Jag ser dessutom denna växtplats från köket.
Någon som kan ge mig lite rostips - vad jag kan använda!? Bor i zon 4. Platsen är söderläge, full sol hela dagen och öppet. Alltså inga väggar intill, skog dock ca 20 meter bort åt öst. Utmärkt jord och vattning erbjudes!