Full version: Bsta buskvalet zon 3
mopolo
Nn som kan hjlpa mig att vlja buskar? Jag har en uteplats med ca 3,5 meter rabatt framfr. Nu har jag tnkt plantera en buske i var nde och vet inte vad jag ska ta. Skulle vilja ha en som r enbart grn (grna vintergrn) och en som blommar. Har tv rnnar p grsmattan framfr s jag vill helst inte ha ngon med vita blommor. Och eftersom jag ska plantera lite ssongs blommor och ven ngra perenner emellan br dom ju inte bli fr stora. Mitt i rabatten har jag en ganska stor Krleksrt. Bra tips? Ngon? Bor i zon 3.
Shabbadang
CITAT (mopolo @ 07-06-2011, 18:00) *
Nn som kan hjlpa mig att vlja buskar? Jag har en uteplats med ca 3,5 meter rabatt framfr. Nu har jag tnkt plantera en buske i var nde och vet inte vad jag ska ta. Skulle vilja ha en som r enbart grn (grna vintergrn) och en som blommar. Har tv rnnar p grsmattan framfr s jag vill helst inte ha ngon med vita blommor. Och eftersom jag ska plantera lite ssongs blommor och ven ngra perenner emellan br dom ju inte bli fr stora. Mitt i rabatten har jag en ganska stor Krleksrt. Bra tips? Ngon? Bor i zon 3.

Tipset r vl att inte dutta fr mycket med olika sorter p en sdan kort strcka.
Du skriver inte vilket vderstreck det gller och det r ju ganska avgrande, men eftersom du ha krleksrt s gissar jag att det r sderlge. D kan rosor passa bra. Stanwell Perpetual r en favorit som blommar lnge och doftar fantastiskt. Buxbom brukar ocks gilla soliga lgen.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon