Jennyirene
Har en fin burk som är lite för stor att ha i köket så nu kom jag på att jag kanske kan plantera något i den och ha den på altanen istället. Den är 27 cm hög och 14 cm i diameter, rund är den. Tänkte såklart göra hål i botten. Men vad kan bli snyggt i den i och med den är ganska hög?
malcolm
Luktärtor eller krasse kanske...
Rihane
Rent spontant skulle jag leta reda på något snyggt som hänger rätt långt nerför kanten och kanske något lite högre i mitten. Eller strunta i det högre.
Jag skulle nog om jag var du gå till plantskolan och ta något jag gillar och om jag är osäker fråga personalen om det skulle passa hos mig.
Finns hur mycket underbara växter som helst och (tack och lov) många tankar om vad som är snyggt.
Kryddan03
En av mina favoriter just nu är tvillingsporre (diascia). Visst den dröser lite men så vacker i sin raffinerade enkelhet - nästan miniorkidéliknande. Den verkar tåla det mesta eller mina gjorde det förra sommaren i alla fall; regn, blåst, torka, den bara blommade på med en sky av blommor. Finns från vitaste vitt genom ljusrosa till korallrosa.
Jennyirene
Tvillingsporre kanske kan vara något då om den klarar allt! Ska titta på det när jag är i någon butik nästa gång. Idag råkade jag köpa en chokladblomma men den var för stor för burken.....
Kryddan03
CITAT (Jennyirene @ 09-06-2011, 20:42) *
Tvillingsporre kanske kan vara något då om den klarar allt! Ska titta på det när jag är i någon butik nästa gång. Idag råkade jag köpa en chokladblomma men den var för stor för burken.....
Jennyirene
Jättefint! Ska kolla på den när jag åker till Ulriksdal någon dag :-).
Kryddan03
CITAT (Jennyirene @ 09-06-2011, 21:48) *
Jättefint! Ska kolla på den när jag åker till Ulriksdal någon dag :-).

Gör det! Skall tillägga att plantorna köpte jag som ganska skruttiga och förtorkade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon