lavendelgården
Köpte denna ros av en gammal fin dam på en växtmarknad. Den är helt underbar , små rosa rosor ca 4 cm i diameter. den är mycket rikblommande och har en mild angenäm doft. Damen sa att den växt i hennes mammas trädgård och att den troligtvis växt där ännu tidigare. Jag bryr mig normalt inte om att veta vad varenda växt heter längre - jag har ju så många så det är omöjligt - men denna skulle jag gärna vilja veta namnet på
Åsa
www.lavendelgarden.eu
svennis
Kanske en hitteros. Fin!
Kan du inte ge den ett namn där den kom ifrån.
En Pimpinel. Jag har flera som liknar. Lilla Anna...Husmoder rosen..Papula..
Pavula..Double Pink...Staffa..
Kalla den Åsa rosen.
Sprider den sig?
Garden bliss
Oj, vad söt!
mamamaggan
Vet inte så mycket om rosor men det första som slog mig var Husmoderros http://www.osterlenrosor.se/rosor_pa_oster...modersrosen.htm

Har kollat på den i flera år nu , måste nog köpa en nu.
Ezereht
Jättefin ros, Lavendelgården biggrin.gif
lavendelgården
Hej o tack för ert engagemang. Köper era funderingar - det kan vara en husmodersros , lutar åt det. Den är i alla fall helt underbar - revlar sig sm Finnlands vita - så jag kan nog förse hugade måste, vill ha entusiaster vad det lider.
Ha en fantastisk sommar - den har ju börjat bra.
Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon