Hej
Vad har hänt min Nerium som har snustorra gröna blad och inget har hänt på den i vår? Den har övervintrat i matsalsfönstret, ingen värme på där, men varm luft nog kommit in från köket genom valvet emellan. Vad ska jag göra eller finns det något att göra?
Hölsn Tepa
Alexander-VG-zon3
08-06-2011, 17:45
tycker de låter som den torkat ut förlänge (eller övervattning), eller för varmluft i samband med för liteljus.
Ahaa. Man lär sig...
Det är väl kört då? Hjälper det med omplantering i blomjord blandat med kobajs? Jag gjorde nämligen det...Nu står den ute i skuggan.
Hälsn Tepa
Alexander-VG-zon3
08-06-2011, 18:01
Mår den dåligt är det bästa egentligen att göra så lite som möjligt, sätta den varmt och hålla koll på vattningen. och vänta tills den tar sig, en omplantering kan störa den mer. vänta och se, hur såg rötterna ut på den ? hur ser stammarna/grenarna ut?
Tja, tyckte allt såg bra ut. Rötterna var en härva, tjockare ljusa och mindre liksom trassel. Ingen lukt. Men har inte skrapat på barken. Stammen är hård och vedartad. Bladen är ju gröna och har inte ramlat av.
Hälsn Tepa
Hej
Der är torkat men försöker ta bort torkat delar och vattna bra kanske kommer till liv igen.
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.