Full version: Norrsken
Gossen Ruda
Pga av soleruptioner kan man förvänta sig hög norrskensaktivitet i natt och möjligen nästa också. Dvs för oss som inte har midnattsol. Tillika störningar i radiokommunikationer.
Aqvakul
Detta hade tilltalat min kompis som var professor i Kiruna med rymden och då speciellt norrsken som specialitet. Tyvärr dog hon för en månad sen i en livshotande sjukdom. R.I.P Ingrid!
mamamaggan
Man kan ju " tända " norrskenet , går det kanske att " släcka " också om det skulle störa för mycket ?
Myosotis
Tack för tipset. I natt sov jag ovetande och hur som helst regnade det, men man kanske skulle försöka hålla sig vaken och titta ut i kväll.
Gossen Ruda
CITAT (Myosotis @ 09-06-2011, 08:03) *
Tack för tipset. I natt sov jag ovetande och hur som helst regnade det, men man kanske skulle försöka hålla sig vaken och titta ut i kväll.

Helmulet i Götet också.
Berith
Äsch, jag trodde det handlade om norsken, svensken och Bellman... slap.gif
mamamaggan
Jag menade allvar med mitt inlägg , man KAN tända norrskenet ,

http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/...ticle217330.ece

och då undrar jag såklart om någon av er vet om det går att släcka t ex om det stör .

Någon som vet ?
ailamaija
CITAT (Berith @ 10-06-2011, 06:25) *
Äsch, jag trodde det handlade om norsken, svensken och Bellman... slap.gif

Asflabbar: himmelskt rolig kommentar, hehehe
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon