Full version: Min nya lilla ligist
Katie
Vill här bara presentera min nye lille kille. wub.gif
Hämtade hem honom i måndags på hans 8 veckors dag.
Tim

Tim och systersonen fann varandra direkt.
*Stintan*
Vilken sötis wub.gif
Katie
CITAT (*Stintan* @ 09-06-2011, 17:43) *
Vilken sötis wub.gif

Visst é han. wub.gif Speciellt när han sover. giggle.gif
*Stintan*
Kan tänka mig det, hoppas han sover mycket då biggrin.gif
Katie
Nej, men när han sover så sover han hårt så jag kan få greja lite ifred utan att han vaknar. De andra hundarna drar en lättnadens suck när han somnar. tongue.gif
Anki på Öland
Jättesöt!! Inga sysselsättningsproblem denna sommar då...... wink.gif
Eva i Skåne
Vilken goding wub.gif
Man blir lite sjuk.... men så är det skönt med en vuxen hund också yes.gif
Myosotis
Hej Katie! smiley_small_hug.gif Det var länge sen jag såg dig här. Jättesöt valp! Allt väl med de andra hundarna?
Meriona
Vilken underbar valp Katie! wub.gif

Vad glad jag blir att du skaffade honom så att du fick en anledning att hitta tillbaka hit! Jag har också saknat dig! kompiskram.gif
omk
Åh, sicket litet charmtroll ! wub.gif
Hoppas få se mera bilder under sommaren.
Katie
Ja, det var ett tag sen jag var inne här. Har inte varit jätteaktiv någonstans egentligen på ett bra tag.

De äldre hundarna är helt ok. Jack Russelln fick kasta in handduken i vintras. crying.gif

Jo, nog blir det lite att pyssla med med en ny liten galning i huset. De två äldre BC:arna är väl måttligt roade av en valp i huset. De är vana med lugn och ro men den varan är det dåligt med ny i huset i Grohed. laugh.gif

Denna lilla fisen ska bara få vara valp de närmaste 6 månaderna. Bara lek & bus, inga krav, ingen träning, bara vanligt hyfs. flirting.gif Sen börjar det roliga... Träffa får, träna lite lydnad (så matte har en liten chans iaf att få stopp på valpen när han upptäcker hur roligt det är med får). w00t.gif
Han ska få följa med på Nötträning på söndag när det ska tränas med tiken. Ska bli spännande att få se hans reaktion när han får se kor för första gången.
Förmodligen får de väl en utskällning. Han har nämligen ett sjuhelsikes humör den här lille parveln. tongue.gif Är det nåt som inte passar herrn så hörs det över halva bygden.

Nu ska jag ge mig ut på kvällspromenaden. Har jag tur så blir det lilla monstret trött så han somnar när vi kommer hem igen. whistling.gif

Bloggen uppdateras med bilder och bravader så där går det också att följa den lille galningen.
Katie
Tim växer så det knakar. Tycker han kan dra ner lite på växandet. Vill ju att han ska vara en snuttig lite puppis ett tag till. wub.gif Nu har snart också den där härliga speciella doften som valpar har försvunnit. crying.gif Jag sniffar allt vad jag orkar på honom för att få känna valpisdoften.
Kan meddela att han är måttligt road av mina närgågna fasoner. giggle.gif

Min store kille. wub.gif
[attachment=62177:Kopia_av...IMG_2415.JPG]
*Stintan*
Så fiiiin han är!
ingrid fuxwall
Vilken underbar liten krabat wink.gif)
Valpar är helt ljuvliga men vuxna hundar är så mycket trevligare, min åsikt
Katie
CITAT (ingrid fuxwall @ 28-06-2011, 23:10) *
Vilken underbar liten krabat wink.gif)
Valpar är helt ljuvliga men vuxna hundar är så mycket trevligare, min åsikt

Ja, nog har du rätt i det. Det är så skönt emellanåt att ge sig ut med bara de vuxna hundarna. Visst är det underbart roligt med det busiga lilla livet men en promenad med vuxna välartade hundar är himla skönt. Behöver inte säga ett knyst de vet ändå reglerna för hur man uppför sig i alla lägen. wub.gif
Bettis
Men jösses så söööttt wub.gif wub.gif lycka till med lilla valpen!
KatteLatte
Vad fin! Så du ha fullt upp nu får man anta....
Honungsros
Åh vilken underbar valp! Jättesöt!
Du kanske behöver en hundvakt??? cool.gif
Myosotis
Så söt!! Vilken jättebra bild!
Katie
Fullt upp ja. Här är det fullt ös medvetslös! flirting.gif

Just nu sover den lille ligisten men han lär garanterat vakna när vi ska gå ut för att fortsätta gjuta plintar till altanen. Enbart för att vara i vägen. devil.gif

Myo; Ja, kortet blev riktigt bra. Sekunden efter kameraklicket gjorde han ett skutt rätt fran och bet mig i näsan. tongue.gif Han är full i rackartyg hela tiden. Är väldigt tacksam för de andra hundarna. wub.gif De är duktiga på att hålla ögonen på den lille fisen och aktivera honom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon