MartinHolmquist
09-06-2011, 22:19
Jag är riktigt orutinerad när det kommer till att odla saker, men gav mig på en massa örter som har slagit väl ut, men också habanero och vattenmelon som en rolig grej mest. Och se det växer även där! Men nu har en sorts planta tagit ordentligt fäste i den lilla behållare där jag har de olika sakerna. Nu är min fråga, är detta vattenmelon/habanero eller är det ogräs? Tänker på de två växter som finns och ser ut som maskrosor eller något liknande.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-...21_416358_n.jpgJorden har jag köpt som såjord, och frön har jag även de köpt i handel.
Det är nog vattenmelonerna.
Men ska du få skörd så tor jag du behöver ha varje växt i en egen kruka, det kommer annars bli alldeles för lite jord. De behöver nog också bättre jord, såjord är ganska mager och för att växterna ska gro bra, sen är det meningen man ska plantera om dem i mer näringsrik jord.
Helén
Eva 33c
10-06-2011, 14:57
Kan aldrig tänka mig att det där är varken vattenmelon eller habanero, utan min gissning är ogräs.
Vattenmelon har visserligen flikiga blad men de sitter på rankor får såna där "klätter spiraler" och har inte en sån stam som dina plantor har.
Kolla bilderna här på google
citrullus lanatus (vattenmelon på "latin")
Blomstertanten
12-06-2011, 19:05
Inte är det varken habanero eller melon! Ser mer ut som nåt tistelaktigt. Kåltistel är lite likt