Vet inte om jag är i rätt avdelning eller inte... men men...
Tänkte bara säga att odla.nu verkar vara rätt plats om man vill ha tips och råd om chili, det var så jag hittade hit. Tyvärr är forumet väldigt segt (läste om orsaken, jag klagar inte) så det är lite svårt att söka reda på svaren, som med all säkerhet redan finns här i forumet, någonstans...
Dock installerade jag precis Firefox, varpå forumet blev betydligt snabbare och smidigare. Ett tips till er andra som har problem kanske?
Hur som haver så har jag, liksom många andra före mig, lite problem med min chili. Vissa plantor får "svedda" blad, med gula prickar, som om de vissnat lite på några ställen. Jag har precis planterat om plantorna för drygt en vecka sedan och luckrat upp jorden lite (den var alldeles för hårt packad så vattnet rann inte undan som det ska), så nu verkar det fungera lite bättre.
Jag har ingen som helst koll på odling överhuvudtaget, ingen koll på nånting som växer alls, egentligen. Men fick bara för mig att plantera några frön från en chilifrukt jag köpt på affären... sedan blev det hela mer och mer intressant

Som sagt, jag lär fortsätta mitt sökande efter information här på forumet vid ett bättre tillfälle, men vill ni se mer om mina plantor, och kanske ge lite tips om hur jag kan lösa mina problem så finns det bilder på min blogg:
manbehoverfanintebloggaomallt.wordpress.com
(Det är egentligen en anti-blogg som blev lite mer än vad det var tänkt från början)
Nåja, adjö för denna gång