Full version: Bambu på balkongen?
batski
Skulle det funka att ha bambu i en stor kruka på balkongen? Det är bara sol där på morgonen/förmiddagen fram till strax före 11.
4:an
Det funkar....håll luftfuktighet ...så ordnar det sig säkert! Min dotter har en på sin inglasade balkong...en simba...och den lever och mår fint!
batski
Hmm, fast min balkong är inte inglasad så det kan vara svårt att påverka luftfuktigheten där tongue.gif
Alexander-VG-zon3
Det är oftast vår solen som tar död på dom och torkan. Inte kylan/zonen dom ska tåla. Vill du ha en, står kruka som möjligt och skydda den mot vårsolen och vattna den lätt tidigt på våren om det blir soligt tidigt.
batski
Tack! smile.gif Får se om det blir bambu eller en buske.
Johannas balkong
Hej inte vet jag om det hjälper dig men det är ett alternativ smile.gif När vi var och jobbade på sonens dagis så " planterade " vi en djungelkoja av pil. Man har massa höga pilgrenar och en hel del små och ställer och flätar ihop till en liten koja. Det blev mycket över så jag tog hem det. Jag buntade ihop de långa och bara ställde i ett hörn som dekoration Men de små stacka jag ner i en stor kruka i en ring med 2 små i mitten. Jag kan säga att ma inte behövde vänta länge förrän det kom blad! Nu har jag fina insynsskydd av pil på min balkong wink.gif Och vackert är det. Man måste bara se till att jorden hela hela tiden är fuktig!
Hälsning J tummenupp.gif
batski
Åh det låter fint smile.gif Tack för tipset tummenupp.gif Än så länge har det inte hänt så mycket tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon