|
Hej
Såhär ser det ut i min trädgård nu.
Hälsn Tepa
Vi fortsätter rundan....
Tepa
Orkar ni lite till? Jag tycker det är så kul att få visa er hur det framskridit på vår tomt...
Hälsn Tepa
Hoppsan, kanske kom en par bilder för mycket där...
Här lite till
Tepa
...nu har jag "städat" bort de överlops bilderna...
For en nydelig hage, så velstelt og vakker!
Hej
Lite mera bilder såhär på höstkanten. Ännu blommar det!
Hälsn Tepa
...och lite till...
Tepa
ingrids
02-09-2011, 07:57
Så vackert, när jag ser juni bilderna och dessa känner jag att du verkligen lyckats med en "helsäsongsträdgård"  . Vad är det för gråskimrande skyar tredje bilden nerifrån längst bakt snett till vänster? Sen funderar jag - dina klippstånds håller sin blombukett så mycket högre över bladen än mina - vad är det för sort och hur mycket sol får de?
Hej Ingrids
Oj, vet inte vad det är för Klippstånds, mer än att det är Klippstånds....Dom får mycket sol, morgon, förmiddag och ända till tre tiden på eftermiddan, kanske. Det är österläge. Dom gråskimrande skyarna är bara Purpurklätt...vit sådan är det. Har nog rosa också men på andra ställen.
Hälsn Tepa
ingrids
02-09-2011, 11:16
Ah, då får de mer sol än mina och kanske också en annan sort (vill uppmana mina att sträcka på sig men vet inte hur). Purpurklätt kan inte vara så bara - ser ju nästan ut som stor buskar
CITAT (tepa @ 11-06-2011, 00:18)  Hoppsan, kanske kom en par bilder för mycket där...
Här lite till
Tepa tack för alla bilder , jag tycker att det är jätteroligt att se , själv får jag inte till det när jag ska lägga ut  det står att bilderna är för stora , har prövat att ställa ner på kameran men det går åt skogen iaf
CITAT (rutae @ 02-09-2011, 11:17)  tack för alla bilder , jag tycker att det är jätteroligt att se , själv får jag inte till det när jag ska lägga ut  det står att bilderna är för stora , har prövat att ställa ner på kameran men det går åt skogen iaf  Du kan ju "resize picture" när du har bilden i datorn, och välja storlek, jag brukar ta medium, då går det. Högerklicka på bilden och Resize picture. Sen får du döpa den, så du vet vad du lägger ut på nätet, att du inte lägger fel. Jag fick ju med någon bild från sonens avslutning bland trädgårdsbilderna...Sen kan man gå in och redigera efteråt, men det funkade inte hemma.... Hälsn Tepa
Tack för titten du har det jättesnyggt och prydligt!!
Krolliljan
03-09-2011, 04:39
Så roligt att då se dina bilder. Så vackert dina gångar binder ihop fin trädgård
CITAT (tepa @ 02-09-2011, 13:22)  Du kan ju "resize picture" när du har bilden i datorn, och välja storlek, jag brukar ta medium, då går det. Högerklicka på bilden och Resize picture. Sen får du döpa den, så du vet vad du lägger ut på nätet, att du inte lägger fel. Jag fick ju med någon bild från sonens avslutning bland trädgårdsbilderna...Sen kan man gå in och redigera efteråt, men det funkade inte hemma....
Hälsn Tepa vilket program har du då? fotoshop
CITAT (rutae @ 03-09-2011, 08:16)  vilket program har du då? fotoshop tror det löste sig
Så jättefin din trädgård är nu Tepa!
Så härligt att se all den röda stenen också, så typiskt för Ålands röda granit!
Lägg gärna in fler bilder, kul att se utvecklingen!
Helen i Piteå Zon 5
03-09-2011, 23:14
Du har en jättefin trädgård, kul att få se bilder.
CITAT (rutae @ 03-09-2011, 07:16)  vilket program har du då? fotoshop Hon har picture resizer från microsoft hemsida, det är ett gratis program. mvh Jocke (Tepas man)
Hej
Tack, alla. Trevligt att ni vill titta.
Här lite höstbilder tagna idag. Den halvcirkelformade rundeln är en slänt, bilden tagen uppifrån "mellantaket".
Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|