Full version: Kompostering.
blomnettan
[font="Georgia"][/font]
Hejsan!
Jag är jättesugen på att anlägga en kompost både för trädgårdsavfall och för köksavfall och behöver råd från er med erfarenhet av detta.
Tanken är att göra en ren trädgårdskompost, hemsnickrad och sen vill jag åtminstone sommartid kunna ta till vara på viss köksavfall( ej kött) tex: fruktrester,krukväxter,kaffesump,äggskal, salladsrester och liknande. Behöver jag köpa en plastkompost till köksavfallet verkligen? Det skulle vara smidigt att kombinera men jag har läst lite om detta och det verkar som om man inte ska det.
Ni som har egen kompost...hjälp! thanks.gif
malcolm
Risken för invasion av möss och råttor är stor när man komposterar hushållsavfall så där bör man nog köpa en "riktig" kompostbehållare.
*Stintan*
Nej så länge du enbart tänker kompostera det du räknade upp så kan du ha en hemsnickrad kompost.

Kolla i forumets Trädgårdsavdelning, där finns en avdelning om "Jord, kompost och gödning" och där kan du få en hel del tips och råd om komposter.
blomnettan
Tack för era svar! Jag hade inte sett tråden om kompost, ska kolla den också! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon