Full version: åker till paris
mary
Är det någon som vet något kul trädgårdsrelaterat ställe att besöka i Paris. Åker med min 5-åring, så helst ska det vara ganska centralt beläget. fröaffär, trädgård eller annat kul? rolleyes.gif
Unn
Om du reser i rostider (och tycker om rosor) är Parc de Bagatelle "a must", å Versailles förstås...
Jag strosade runt på en helt underbar blomstermarknad sist jag var där, kommer tyvärr inte ihåg var den låg, men centralt var det. Kanske någon annan vet.Citron och Oliv för en spottstyver! smile.gif

Unn *avis*
Zanna
Lyckans ost! Senast jag var i Paris var i december 2000.

Jag bodde i Paris 1984-85 (1,5 år) men då var jag inte trädgårdintresserad. Versaille är väl värt ett besök, det tar inte så lång tid med tåg från city. Både slottet och parken är underbara, i en stor damm finns massor av stora karpar som ser ut att kunna äta upp en. Man ska nog räkna med nästan en dag om man ska gå igenom parken, ta med matsäck och sköna skor. Parc Monceau var ett favoritställe, på våren blommade (japanska?) körsbärsträden så vackert. Där är mycket folk, både barn och gamla och många som motionerar. Det finns ju alltid bagerier och ostaffärer i närheten så man kan köpa lite gott och ta med och ha en pic-nic... förutsatt att vädret är fint.
Nanna
Hej hej!
Citroënparken inne i Paris är något att rekomnedera, där är det verkligen jättevackert. Var där i maj -98.
JAG ÄR SÅÅ AVUNDSJUK PÅ DIG! Längtar tillbaka
mary
Åh, tack för tips! Jag ska åka nu, på lördag. Det är 4 grader och risk för snö i Paris just nu. så nån rospark är inte aktuellt. Det där med blomstermarknaden lät intressant. Ska söka på nätet...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon