einsturz
12-06-2011, 15:44
Hej!
Jag är på gång att anlägga en liten gräsmatta på min uteplats. För att underlätta vattnandet skulle jag vilja ha en vattenspridare. Det finns dock ingen kran utomhus, så i så fall skulle jag behöva koppla den till min vanliga kran på diskbänken. Min fråga är: går det överhuvudtaget?
malcolm
12-06-2011, 16:51
Beror lite på hur det ser ut, är det någon gänga på pipen. Kanske har du vattenuttag för diskmaskin någonstans...
ingrids
12-06-2011, 17:04
Om det inte är en gänga på kranen kan man ofta skruva av det allra yttersta. Kort sagt - det går men ibland får man klura en liten stund.
Aqvakul
12-06-2011, 17:08
einsturz
12-06-2011, 18:18
Åh! Det såg ut att finnas mycket lovande saker på Gardena! Dessutom hade tydligen min kran en liten gängad del om man skruvade av det yttersta. Tack så mycket för svaren!
malcolm
13-06-2011, 05:56
Försök hitta en snabbkoppling, helst i metall som du kan skruva fast på gängorna så blir det lättare att ansluta slangen varje gång du skall använda den. Så gjorde jag innan jag monterade ett yttre vattenutkast, nu har jag den på badkarskranen för att lätt kunna ansluta högtryckstvätten. Mitt badkar är så gammalt och slitet så högtryckstvätt är det enda som fungerar vid rengöring av det samma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.