Full version: Problem med bilder
Trädgårdsmåstaren
Jag lade förra året upp en bild på vår nya kryddträdgård, men nu när jag vill komplettera med fler bilder så funkar det inte. Jag får felmeddelanden av olika slag, bl.a. att jag inte är behörig att lägga upp "den här typen av filer" (jpeg). Ska man göra på något särskilt sätt, eller spara dem i annat format? Någon som vet?
Alba
Inte vad jag vet. Jag sparar dem alltid som jpeg - laddar in i mitt album på Odla eller från datorn direkt till ett inlägg.
malcolm
JPEG skall fungera men dina bilder är kanske för stora, prova förminska dem, så blev det för mig sedan jag köpt ny kamera med fler pixlar.
Trädgårdsmåstaren
CITAT (malcolm @ 13-06-2011, 09:59) *
JPEG skall fungera men dina bilder är kanske för stora, prova förminska dem, så blev det för mig sedan jag köpt ny kamera med fler pixlar.

Jaha, det är nog det. När jag testat hemma så "tänker" Odla i evighet och sedan händer inget alls... Ska försöka på nytt!

Alba, tar du bilder med "bra" kamera eller möjligtvis med mobilen, eftersom det funkar för dig? Min mobil tar inte lika bra bilder som vår kamera tyvärr...
Alba
Jag tar bilder med min lilla Sony digitalkamera.

Bilderna måste jag försminska innan jag lägger in dem.
malcolm
Bilder jag tagit med mobilen (1,3 Mpixel) kan jag lägga in här utan att förminska, däremot de jag tagit med digitalkameran (14 Mpixels) får jag förminska.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon