Full version: Om städning
silos
Jag undrar om det finns andra här som tycker om att städa sina hem eller som upplever det som en tvång?
Själv älskar jag att städa! Men det betyder absolut inte att jag har alltid bra ordning i mitt hem,utan jag är bra dukit på att stöka till det hemma hos mig smile.gif

Men så börjar jag att städ och det är så roligt,speciellt då jag städa i mitt klädförråd,kläder har jag inte mycket,men en massa material till mina konstverk.Och på dessa är det ju viktigt att hålla god ordning på för att jag skall hitta allt som jag behöver när jag gör olika konstverk.

Mitt hem är faktiskt mer som en atelje,eftersom jag har material på flera ställen.

Idag städar jag mitt lilla vardagsrum,men jag måste vila ofta eftersom jag får ont i minn rygg.
Biggan_
Städning är ett nödvändigt ont för min del. Men när man väl har gjort det så känns det skönt och man känner sej nöjd.
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 13-06-2011, 13:36) *
Städning är ett nödvändigt ont för min del. Men när man väl har gjort det så känns det skönt och man känner sej nöjd.

Samma här!
herkules
jag gillar att städa, det är som ett schysst gympapass med bra musik smile.gif rena lakan och en dusch sen på kvällen så kan man gå och lägga sig nöjd. jag är glad så länge jag kan städa själv utan att kroppen säger ifrån.
Motti
För mig är det lite si och så fast jag gillar att ha ordning och rena ytor i köket ingen disk som står och skräpar osv .Men är det fint väder sol och värme då struntar jag lite i att städa för jag tycker det är viktigt att ta till vara på dom soliga dagarna då pysslar jag i trädgården och växthuser i stället och njuter av sommaren,städa kan man göra när det regnar .Fast ser det för dammigt ut och mycket katthår så ta jag en sväng med dammsugaren lite lätt whist.gif "Bättre med lite skit i hörnena än ett rent helvete"
Njut av det fina vädret i stället yahoo.gif
Biggan_
CITAT (Motti @ 13-06-2011, 22:45) *
För mig är det lite si och så fast jag gillar att ha ordning och rena ytor i köket ingen disk som står och skräpar osv .Men är det fint väder sol och värme då struntar jag lite i att städa för jag tycker det är viktigt att ta till vara på dom soliga dagarna då pysslar jag i trädgården och växthuser i stället och njuter av sommaren,städa kan man göra när det regnar .Fast ser det för dammigt ut och mycket katthår så ta jag en sväng med dammsugaren lite lätt whist.gif "Bättre med lite skit i hörnena än ett rent helvete"
Njut av det fina vädret i stället yahoo.gif

Absolut Motti, du har så rätt så! tummenupp.gif
silos
CITAT (herkules @ 13-06-2011, 16:40) *
jag gillar att städa, det är som ett schysst gympapass med bra musik smile.gif rena lakan och en dusch sen på kvällen så kan man gå och lägga sig nöjd. jag är glad så länge jag kan städa själv utan att kroppen säger ifrån.

Så tänker jag med!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon