Full version: Pippi på garagestege
skogstroll
Hej, vi har fått en rätt oskygg kompis vid garaget längst upp på en gammal trästege där den byggt bo. Den verkar inte bry sig att man står nån meter ifrån. Någon som vet vad det kan vara för fågel. Det enda jag sett av den förutom huvudet på bilden är att den är liten och grå.

[attachment=61647:pippi2liten.jpg]
[attachment=61648:pippi1liten.jpg]
Christa
Det brukar ju vara grå flugsnappare som bygger så där nära människor men jag vet inte om den är randig på huvudet som pippin på bilden.

Grå flugsnappare byggde flera år i rad i min förra grannes hängpelargoner på verandan och även ovanpå en annan grannes takräcke som hängde på hans garagevägg.
Aqvakul
Jag är ingen snitsare på fåglar, men nog skulle det kunna vara en koltrasthona. Koltrastar bygger ofta på märkliga (mindre smarta) ställen..
Myosotis
Grå flugsnappare.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 13-06-2011, 21:10) *
Grå flugsnappare.

Tur att det finns experter! kompiskram.gif
Överbölingen
Ingen aning men vihar/hade ett snöskatebo i sälgen vid röken. Ungarna är flygga nu så det är övergivet.[attachment=61666:Turdus_pilaris_bo.jpg]

Hannen eller honan sket en fullträff häromdagen och jag fick gå in och duscha. Samt tvätta brallorna. Träffen var i bakre delen av karlhygget (föryngringsyta heter det egentligen).
Christa
CITAT (Överbölingen @ 13-06-2011, 23:07) *
Ingen aning men vihar/hade ett snöskatebo i sälgen vid röken. Ungarna är flygga nu så det är övergivet.[attachment=61666:Turdus_pilaris_bo.jpg]

Hannen eller honan sket en fullträff häromdagen och jag fick gå in och duscha. Samt tvätta brallorna. Träffen var i bakre delen av karlhygget (föryngringsyta heter det egentligen).

Snöskator (björktrastar) släpper ju något på folk för att jaga bort dom. Jag träffades själv av en blaffa när jag var 9 år och var ute bland ormbunkarna.

Har undrat om det är bajs eller vad det är de bombar med. Vet du säkert?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon