Om man ser det så här;
Visst om en kaktus blir typ 5 meter hög, men jag kommer troligtvis inte leva lika länge som den och den kommer inte hinna bli så hög. Annars får man väl helt enkelt acceptera att den är enorm och kanske göra sig av med den på ett eller annat sätt.
Dessutom tror jag inte att kaktusarna blir lika höga i mitt fönster som på sin normala växtplats eller i växthus.. Hihi

En liten lista som jag tycker verkar intressant:
Echinocereus leucacanthus (Wilcoxia albiflora)
Vet egentligen inte så mycket om den, men jag tycker att den är vacker!

Seti-echinopsis mirabilisTror inte den blir så hög, men det verkar som en intressant växt, och blomman blommar på kvällarna! (om man är lite skicklig... hehe)
Echinocereus milleriÄr frost-tålig! Så den kan man ju nästan ha på balkongen året om.. Nä, men långt in på hösten iaf

Sen har jag inte kommit mycket längre, finns vissa sorter som verkar fina, men stora. Verkar vara brist på kaktusar som är 1m. Eller iaf är dom svåra att hitta inom Sverige

Dessutom vore det inte så pjåkigt att experimentera lite! Typ köpa hem ett X antal olika frö-sorter, plantera dem och se vad som händer. Då blir det väl också en liten överraskning vad som kommer att ploppa upp i jorden.

Förresten, är det någon som vet vad SuccSeed har för fraktkostnad?