Full version: Gentle Hermione?
Paeonia Lactiflora
Hej,

Har just kommit hem från London där jag bl.a. besökte Kew Gardens. Jag blev väldigt förtjust i en Austinros, "Gentle Hermione" som de hade där. Inte nog med att den var vacker, den doftade underbart också. Nu undrar jag om någon har den rosen och i så fall vad ni tycker. Jag antar att den bara klarar de lägsta zonerna i Sverige.

/Helen

PS. Måste tacka för tipset som jag fick här om att plantera en Therese Bugnet i min bostadsrättsföreningsträdgård. Utanför de andra portarna har man satt ölandstok coolgleam.gif. Som väl är fick jag dispens smile.gif. Gissa vilken entré som ser finast ut!
lizatuss
Gentle Hermione har jag haft i tre-fyra år och den är verkligen vacker, frisk och verkar må alldeles utmärkt här i zon 4 - 5.
Paeonia Lactiflora
Tack för svar! Åh, så roligt smile.gif! Jag trodde att det var en ros som klarade max zon 2 i Sverige.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon