För det första Tack kerstin för irisplantorna skulle skrivit för länge sen och portot hade jag inte en tanke på det måste vi ordna!
Alltså jag har ju alldeles nyss flyttat från en mycket mysig trädgård där hade jag några fina välplanerade rabatter där man bara rensade lite då och då så höll de sej fina.Sen gjorde jag en "rund" rabatt i gräsmattan den skulle det vara blandade vita och gröna växter i det gick sådär kom allt in lite annat också mest blått men den var ok.Sen hade jag bla ett ställe där trekammarbrunnen var som även blivit uppsamlingsställe för stenar där skapade vi gladeligen sätte lupiner,hostor,kryddväxter ja allt möjligt som vi fick och impulsköpte det skulle vara lite vilt! Det blev det!! gräset växte ju glatt emellan och för att få det fint fick man klippa med sax. Gubben köper gärna och gräver gärna ner men sen får jag ta hand om det dagliga......
Men nu skulle det börjas på ny kula Inga rabatter i år! De få växter som vi fick med oss sättes ner enbart för förvaring och jag sa strängt ifrån att jag köper inte en blomma. Sen i vinter skulle vi planera mm.Det var bara det att några växter blev kvar i transportkrukor och gubben tyckte det var fint att sätta dem i anslutning till nya parkeringen och ja det såg lite väl utspritt ut och rätt som det var hade jag beställt lite kompletteringsväxter på odla Så det kan bli! Men det är ju så kul och igår träffade jag en på jobbet som jag sällan ser hon sa -Va fint ni gör i trädgården. Va? vi hade ju inte gjort nåt men visst klippt gräset + ett vildvuxet fält och dikeskanter och jaa nu är vi i full gång igen och ja det går ju att göra om och man känner sej lycklig när man får påta i trädgården även om det inte blir perfekt
Ja det var en liten lägesrapport från mej!