Full version: Plommon
Anma
Vi tog med oss ett gäng rotskott från pappas plommon som spridit sig väldigt. Fick ganska dåligt med rötter med så nu ser de lite småledsna ut. Hur ska jag rädda dem? Klippa ner? Ta bort löven? Låta dem vara och hoppas på det bästa?
Inte för att det är hela världen om de inte överlever, men vill gärna försöka. Har planterat dem i hinkar just nu med vanlig plantjord.
ingrid fuxwall
Så gör jag och sedan ser jag till att de har fri tillgång till vatten. Planterar om dem gör jag på hösten när det är vått
Anma
CITAT (ingrid fuxwall @ 14-06-2011, 19:50) *
Så gör jag och sedan ser jag till att de har fri tillgång till vatten. Planterar om dem gör jag på hösten när det är vått

Planterar i hink fram till hösten? Ska jag låta dem vara som de är annars?
Shabbadang
CITAT (Anma @ 14-06-2011, 15:40) *
Vi tog med oss ett gäng rotskott från pappas plommon som spridit sig väldigt. Fick ganska dåligt med rötter med så nu ser de lite småledsna ut. Hur ska jag rädda dem? Klippa ner? Ta bort löven? Låta dem vara och hoppas på det bästa?
Inte för att det är hela världen om de inte överlever, men vill gärna försöka. Har planterat dem i hinkar just nu med vanlig plantjord.

Du kan klippa ner dem till kanske hälften om de slokar mycket och ställ dem skuggigt tills de börjar resa på sig. Ja, du krukar alltså upp dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon