CITAT (Red Top @ 15-06-2011, 22:18)

Vilken underbar blomma
flaxss!
Själv har jag inga sådana hibiskusar just nu. Min blomvakt och jag har med gemensamma krafter lyckats ta död på de jag hade.
Just nu har dock mina sådda Hibiscus trionum 'Simply Love' börjat blomma. Alltid något att glädjas åt.
Tack, Hibiscus trionum finns ju förvildad i sverige, mina sådder misslyckades i år, brukar alltid ha dom annars tycker det är jätte vackra hibiskusar dom också. Vacker bild.
CITAT (Peztis @ 16-06-2011, 07:40)

Länkar till en bild på
min vita hibiscus som roligen är en
Hibiscus rosa-sinensis 'Dainty White', den blommade från augusti till december!
Verkligen en underbar hibiskus

CITAT (KRT @ 16-06-2011, 09:08)

Nu har jag lyckats lösa det, tar bilde m telefonen, mailar till jobbdatorn och lägger in dem i mitt album därifron.... Borde man inte, nu i alla appars och smartphones tid, kunna lägga in bilder DIREKT från sin smartphone?!?!?!?!
Iaf, här kommer en bild på min hibiskus, speciellt till flaxss

Precis samam färg - men min är mörk i mitten....
Hibiskus 110616.JPG Jag köpte den på Plantagen för kanske 2 månader sedan och den har blommat hela tiden sedan dess, minst en blomma åt gången, ofta som nu två (den andra blomman är skymd). Börjar fundera på om den inte bheöver lite näring för att orka fortsätta blomma så!
Väldigt vackert med det mörka i mitten, tur du laddade upp så jag fick se den.
CITAT (Maj zon 4 @ 16-06-2011, 19:19)

Vilka härliga hibiskusar! Själv har jag alltid älskat dem, men i många år undvikit dem pga att de så lätt får ohyra och då framför allt spinn. Så jobbigt! Men... nu har jag fallit till föga. Jag skaffade en hibiskus i höstas som blommade tills jag trodde den skulle blomma ihjäl sig. Efter vintern fortsatte den ett tag till, men nu har den tagit en paus. Det är en hibiskus Tivoli.
Vackra hibiskusar du har

mina fick med en massa spinn en vinter. Spinn är inte alls kul att ha, har hellre alla andra ohyra än spinn.
CITAT (Eva i Skåne @ 16-06-2011, 20:37)

Just nu blomstrejkar mina

. Jag har heller inga som är så speciella som era på bilderna.
ALLA är speciella, har du bilder visa gärna