Anna-Karin C
Hej!

Jag har snickrat en bänk som ska stå på verandan. Den har öppningsbart lock för att kunna förvara lite ved o trädgårdsredskap etc.

MEN den blev jättestor och inte så fin. Jag håller på att slipa den nu. Men har någon nåt tips på hur den skulle kunna bli lite finare?

Jag tänkte sen måla den med en mörkbrun lasyr. (Själv skulle jag vilja måla den vit men gubben vill inte det....) thumbdown.gif

malcolm
Finns ju lasyr med vit nyans och det kanske gubben kan acceptera. Bänken är förresten jättefin, ett riktigt mästarbygge. tummenupp.gif
Anna-Karin C
Ja, kanske vit lasyr kunde vara nåt.... Tack för du tyckte den var fin. Det blev en riktig klump... Men med nån mjuk dyna så ska det nog gå att ta sig en middagslur där framöver smile.gif
malcolm
Jag har också en förmåga att bygga riktiga "klumpar", minns en kaninkoja som vi behövde var flera personer att flytta men då var den också isolerad med frigolit och hade veranda med tak över. giggle.gif
ingrids
Mycket går att lösa med kuddar och en snygg slinga/schablon i avvikande färg smile.gif
Anna-Karin C
Ja, lutar nu åt vitt och sen en snygg dyna och några kuddar!
Peztis
Jag tyckte den var enormt fin! Visst, det är en "sofflåda" men det är ju också avsikten. Jag tror att när du får på lite dynor mm så blir den inte lika "kistig".

Mörkbrun lasyr känns inte rikigt rätt val såvida det inte finns något annat som har den färgen i dess närhet. Håller med om att vitt eller vit lasyr är ett bättre alternativ.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon