MRLINDELL
24-02-2004, 10:27
Hej!
Jag har gett mig DEN på att ha några lite annorlunda träd hemma, typ Citron, Apelsin, Vinstock (inte Zilga och de där vanliga!!!), några härdiga palmer etc. Lite större växter!!
Drakenius har en del och även e-butik och levererar. Finns det flera bra leverantörer av exotiska eller sydlänska växter?
Jag finns på Sveriges framsida dvs Östkusten

) och har långt till Drakenius Garden. Finns det något i Mälarregionen?
andreas i uppsala
24-02-2004, 11:43
Hej mrlindell
Åk till bauhaus.Där kan man alltid fynda. Jag var där i söndags och köpte några fatsia's och lite camelia japonica'or. De har även några bra och billiga väderkvarnspalmer, märkta chamaerops excelsa där.
Du behöver inte åka till Stenungssund för att handla hos dom. Du kan skicka ett email(om du vill ha större växter)
Du kan också alltid beställa från utlandet, vilket ibland kan vara billigare än att köpa växter från sverige.
mvh
andreas
Ingrid på Västkusten
25-02-2004, 13:22
Det finns ett ställe vid Väla - heter den Välaplanotr månntro? Jag ahr aldrig varit där men det är dit man skall om man vill ha citrus i större format i Sverige även annat exotiskt.
Annan vinstock jahmen DÅ skall Du prova Trädgårdshuset i Skarpnäck.
Hälsar Ingrid
MRLINDELL
25-02-2004, 13:26
Tack!
Trädgårdshuset verkar riktigt intressant, de har en SIDENKLEMATIS - CLEMATIS FARGESIOIDES 'SUMMER SNOW' på hemsidan, jag har två sådana hemma!!
Ingrid på Västkusten
25-02-2004, 13:29
Sumemr Snow är ljuvlig :-) håller med!
Hälsar ingrid
MRLINDELL
06-03-2004, 22:36
Idag var jag på Plantagen, de har citronträd som inte är så märkvärdiga i stammen, men priset har varit sanslösa 850 sek. Kanske för att de var spaljeade.
Hur som helst var det inte värt det priset.
Idag var dom nedsatta till 295 sek och alldeles misskötta, många tappade blad, glesa & trötta, några enstaka trötta frukter mot tidigare alldeles fullt av stora fina gula citroner.
Och de skall kalla sig proffs? Och varför det höga priset när ingen köpte. Priset nu verkar intressantare men inte citronträdet, jag köpte givetvis inte.
Men jag blir så störd över hanteringen av pris/träd/kund.
andreas i uppsala
06-03-2004, 22:45
bauhaus är mycket mycket bättre än plantagen. Plantagen suger verkligen. m.Jag var där för någon månad sedan och såg deras små citrusar. De var inte större än än bauhuas trots att de var mer än dubbelt så dyra. Bauhuas citrusar var i utmärkt skick. Det är nog därför de redan är slut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.