Trädgårdsmåstaren
För er som gillar gör om-program finns nu före- och efterbilder på vår kryddträdgård i mitt album. Arbetet med att förfina den fortsätter dock.
Woodii
Fint, trevligt med lite inspiration! Vad är det för sorter?
Trädgårdsmåstaren
Tack! Det är roligt när det växer till sig och blir lite mer av ett landskap/rabatt.

Jag har citrontimjan längst fram till vänster och någon slags busktimjan på andra sidan stengången. Sedan finns där salvia, gräslök, slät- och krusbladig persilja, pepparmynta och grönmynta, oregano ("compactum", ny sedan bilden togs), och så lavendel och malört. I krukorna står en buskbasilika och rosmarin.
Christine D
CITAT (Trädgårdsmåstaren @ 20-06-2011, 09:48) *
Tack! Det är roligt när det växer till sig och blir lite mer av ett landskap/rabatt.

Jag har citrontimjan längst fram till vänster och någon slags busktimjan på andra sidan stengången. Sedan finns där salvia, gräslök, slät- och krusbladig persilja, pepparmynta och grönmynta, oregano ("compactum", ny sedan bilden togs), och så lavendel och malört. I krukorna står en buskbasilika och rosmarin.

Min citrontimjan blommar just nu i lila små blommor - doftar underbart!
Dessvärre sprider sig pepparmyntan något otroligt så den tar över en stor del av kryddlådan trots att jag försöker hålla den i schack och klipper med jämna mellanrum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon