Full version: Nybrjare
kryddbruden
Hej.
Jag har ftt ett vxthus p 8,2 kvadrat i kanalplast. r som sagt Nybrjare. Jag gillar kryddor & grnsaker mer n blommor. Vilka kryddor/grnsaker lmpar sig bst r ltt att ha i vxthus ? Tomater & gurka r ju ett mste, vad annat kan man ha i vxthus som r ltta & som lmpar sig en totalt outbildad nybrjare inom detta omrde smile.gifMste kanske tillgga att hr r det zon 7 som gller.
Monica WJ
Mitt tips r att odla sna kryddor och grnsaker som du vet att du har anvndning fr. Jag brukar stta de kryddor jag anvnder mest som frodling i vxthuset fr att sen plantera dem i pallkragar utomhus. En stor frdel med vxthus nr man bor i "hgre" vxtzoner r ju att man kan odla tex blommor som egentligen i skulle hinna med att blomma under den sommarpeiod man har.
Testa lite, det r bara kul att se vad som lyckas och inte. glm inte att ventilera vxthus, visst r det bra med vrme men "ingen" vxt vill ha hur varmt som helst sweatingbullets.gif

Bara det kunde sluta regna ngongng rolleyes.gif ! Sol och vrme tack!!
tinnak
Ngon paprika eller chili kanske? Eller physalis/gyllenbr? Dom r inte svrare n tomat och gurka men de tar lng tid p sig att bli mogna frukter men leta efter sorter med hyfsat kort utvecklingstid.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon