vanjalarsa
16-06-2011, 14:04
NU måste jag bara fråga. har någon sått Prins Gustavs öga? hUr gick det ? Jag har sått den två år i rad och ingenting har grott! Vad kan det bero på? Jag har sått den svarta varianten, Men det kan väl inte vara någon skillnad, De ska ju vara lättsådda. Jättetacksam för svar och tips.
mvh vanjalarsa
Jag brukar så den. På friland, tidigt på våren. Håller man bara fukten så gror den snällt. Den svarta har jag sått en gång, inomhus. Inte svår att få att gro men plantorna blev inte så stora och fina som av den blå. Har alltså ingen aning om vad som kan gått fel för dig.
/Åsa
vanjalarsa
16-06-2011, 14:20
tack för ditt svar! jag har vattnat coh sett till att det varit fuktigt...men icke ett strå.
Tror inte att jag sår den något mer .Synd för den är ju så snygg!
mvh vanjalarsa
Jag sår alltid den blåa på friland tidigt innan det börjar bli torrperiod. Den kommer i massor. Jag visste inte att fanns svart skall prova den. Du kanske skulle testa med blå så får du se om det är någon skillnad,
kerstin z5-6
16-06-2011, 19:45
Inga problem med den svarta -men tid tog det innan den grodde-nästan som en perenn..
vanjalarsa
16-06-2011, 19:49
Tack snälla ni för era svar. Låter hoppfullt att den tog tid på sig. Men nu har det gått mer än en månad så det är väl kört?!
mvh vanjalarsa
kerstin z5-6
16-06-2011, 19:53
Säj inte det .. tror mina tog 4 v med-men jag fick fröna av sonen -- därav är de svarta varianten:) så jag nändes inte ge upp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.