Tänkte nu se om det finns någon kreativ människa, som kan tänka sig att komma med ytterligare idéer. Har tänkt lägga plattorna med ganska stort mellanrum och sätta någon trevlig växt att trampa på mellan. Har ev. även tänkt lyfta bort någon platta för att sätta något mer grönt där.
Problemet är att vi har en stubbe stående som kommer hamna i hörnet på stenläggningen. (Som jag inte tänker ge mig på att ta bort, tänkte att man kanske kunde ställa krukor på den, för att liva upp det hela lite mer. Och så älskar barnen att hoppa från den.)

Egentligen skulle jag gärna vilja ha en snygg kant på det hela (eftersom det blir så fyrkantigt och tråkigt), gärna med vanlig kullersten. Samtidigt är jag en sån där praktisk typ som vill ha det så enkelt som möjligt när jag ska klippa gräset intill, vilket innebär platta stenar i "gräshöjd" som man bara kan köra över med gräsklipparen.
Här är en enkel skiss över stubben och hur plattorna kommer att ligga. Så till mina egentliga frågor:
- Hur kan man göra vid stubben, för att få det snyggt och samtidigt slippa att gräset växer sig högt runt den?
- Hur får jag mer "liv" i en så kantig stenläggning, med tanke på att jag inte kan "runda av" och helst inte vill lägga "knöliga" stenar?
- Hur stort avstånd kan man ha mellan stenarna, utan att det blir för ostadigt att ställa möbler där?
[attachment=61802:uteplats.jpg]
Såååå tacksam för hjälp!